ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ / EARLY MATHEMATICS EDUCATION
ΚωδικόςΥΒ.1.015
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜελπομένη Κανατσούλη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003395

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 66
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΒάσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067733
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΕΠΑΕΜαριάννα Τζεκάκη
2. ΚΟΙΝΗ ΤΑΞΗΜαριάννα Τζεκάκη

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η ουσιαστικότερη κατανόηση της φύσης και της λειτουργίας Των Μαθηματικών σε συνάρτηση με τη διδασκαλία τους σε μικρές ηλικίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει ανάπτυξη επίγνωσης για περιοχές των Μαθηματικών και ανάπτυξη γνώσεων και εμπειριών σε σχέση με τη διδασκαλία τους,, δηλαδή πλαισιώνεται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις διαδικασίες διδακτικής τους προσέγγισης. Συγκεκριμένα αναλύονται οι ιδιαιτερότητες θεματικών, εξετάζεται η κλιμάκωση των δυσκολιών κατά έννοια και μελετάται η ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων και υλικού. Το μάθημα προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις για την επεξεργασία μαθηματικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιών και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού στις μικές ηλικίες Το μάθημα προσφέρει τις απαραίτητες γνώσεις και αρχικές δεξιότητες για την διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Πλαισιώνεται από βιβλιογραφική μελέτη, παρουσιάσεις θεμάτων, παρατήρηση πεδίου, ασκήσεις, πρακτική εφαρμογή και γράπτή εξέταση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
- προβολές και παρουσιάσεις - παρουσιάσεις από το διαδίκτυο - επικοινωνία με μειλ και Blackboard
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται ασκήσεις, προετοιμάζονται εργασίες, προετοιμάζονται εφαρμογές, γραπτή τελική εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΤΖΕΚΑΚΗ Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα. ΑΘΗΝΑ: GUTENBERG ΤΖΕΚΑΚΗ Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
D. H. Clements, J. Sarama, & A.M. DiBiase (eds.) (2004). Engaging young children in mathematics: Standards for early childhood mathematics education, 7-76. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. 2004 Edwards, S. (1998). Managing effective teaching of Mathematics 3-8. London: Paul Chapman Publishing Ltd T. Nunes & P. Bryant (eds.). Learning and Teaching Mathematics: An International perspective, 315-345. Hove: Psychology Press. 1998 A. Gutierez & P. Boero (eds.), Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education. Past, Present, Future, 205- 236. Rotterdam, Taipei: Sense Publishers. 2006 Saraho, O.N., & Spodec, B. (2006). Contemporary Perspectives on Mathematics in Early Cildhood Education. Charlotte:IAP.Samara, J. & Clements, D. H. (2009). Early Childhood Mathematics Education Research. Learning Trajectories for Young Children. Routledge van den Heuvel-Panhuizen, M. (1998). Children Learn Mathematics. The Netherlands, Freudenthall Institute, Utrecht University & National Institute for Curriculun Development.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-06-2013