ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / SECOND LANGUAGE ACQUISITION
ΚωδικόςΓλ3-225
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007631

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067834

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Γλ3-326 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γλ 3-326: Μεθοδολογία Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα επιδιώκει να βοηθήσει τους/τις φοιτητές/ήτριες ως προς τα παρακάτω. 1. Να εξοικειωθούν με το επιστημονικό πεδίο της απόκτησης Γ2. 2. Να κατανοήσουν τις διαφορές/ομοιότητες μεταξύ της απόκτησης Γ1 και Γ2. 3. Να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα αξιολόγησης θεωριών Γ2. 4. Να εμβαθύνουν στην έννοια και τα χαρακτηριστικά της διαγλώσσας. 5. Να κατανοήσουν την επίδραση του μαθησιακού περιβάλλοντος και των ατομικών γνωστικών και ψυχολογικών χαρακτηριστικών των μαθητών στην απόκτηση της Γ2.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εισάγει τους/τις φοιτητές/ήτριες στο επιστημονικό πεδίο της απόκτησης δεύτερης γλώσσας. Μετά από μια σύντομη επισκόπηση θεωριών απόκτησης μητρικής γλώσσας και τύπων διγλωσσίας, γίνεται αναλυτική παρουσίαση των παρακάτω. 1. Θεωρίες απόκτησης πρώτης γλώσσας (Γ1): συμπεριφορισμός, γενετική θεωρία, υπόθεση της διεπίδρασης. 2. Θεωρίες απόκτησης δεύερης γλώσσας (Γ2): συμπεριφορισμός, γενετική θεωρία, υπόθεση της διεπίδρασης, μοντέλο επεξεργασίας πληροφοριών, συνδετισμός. 3. Η επιρροή του συμπεριφορισμού στη Γ2:. 4. Η επιρροή της καθολική γραμματικής στη Γ2: μοντέλο εποπτικού μηχανισμού. 5. Γνωστικοί και ψυχολογικοί παράμετροι στη Γ2: ευφυΐα, τρόποι εκμάθησης, ηλικία και υπόθεση της κρίσιμης περιόδου, έφεση, προσωπικότητα, κίνητρα και στάσεις, πεποιθήσεις. 6. Διαγλώσσα: γραμματική, λεξιλόγιο, πραγματολογία και φωνολογία. Αντιπαραβολική ανάλυση, ανάλυση λαθών, αναπτυξιακά στάδια, ο ρόλος της Γ1, απολίθωση, αποφυγή. 7. Η επίδραση του μαθησιακού περιβάλλοντος στην απόκτηση Γ2: φυσική έκθεση/διδασκαλία, παραδοσιακή / επικοινωνιακή διδασκαλία. 8. Είδη και επίδραση ανατροφοδότησης στα γλωσσικά λάθη.
Λέξεις Κλειδιά
second language acquisition, theories of language acquisition, L1 and L2 acquisition
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=6853
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις105
Εργαστηριακή Άσκηση27
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων15
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Lightbown, Ρ.Μ. and Spada Ν. 2006. How languages are learned. Oxford: Oxford University Press. Dulay, H., Burt, M. and Krashen, S. 1982. Language two. Oxford: Oxford University Press. (Chapter 3: Internal processing, Chapter 4: Effects of personality & age, Chapter 5: The role of the first language) Gass, S. and Selinker, L. 2008. Second language acquisition: An introductory course. New Jersey: Lawrence Erlbaum. (Chapter 4: The role of the native language: an historical overview) Krashen, S. D. 1985. The input hypothesis: Issues and implications. New York: Longman. (Chapters 1 & 2). Selinker, L. 1992. Rediscovering interlanguage. London: Longman. (Chapter 1: Beginnings: Fries, Lado, Chapter 2: Towards Interlanguage: Uriel Weinreich)
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-02-2020