ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ / MUSIC IN SOCIAL MOVEMENTS
ΚωδικόςΜΔΣ2-481
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007109

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067874

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Έχει σημειωθεί εδώ και καιρό ότι τα κοινωνικά κινήματα τυπικά δημιουργούν αντίστοιχες κουλτούρες, αλλά η ίδια η χρήση της μουσικής έχει μόλις αρχίσει να γίνεται ευρύτερα γνωστή ως μορφή πολιτιστικής έκφρασης. Ωστόσο, χρησιμοποιείται μόνο για να τονώσει τα πιστεύω όσων είναι ήδη ταγμένοι σε ένα κίνημα, όπως μερικοί ισχυρίζονται, ή εξυπηρετεί και άλλες λειτουργίες, όπως το να λειτουργεί υποστηρικτικά ως προς την παιδεία, την «στρατολόγηση» και την κινητοποίηση; Πότε, πού, και γιατί θα μπορούσε η καθεμιά από αυτές τις χρήσεις της μουσικής να αναπτυχθεί; Θα εξετάσουμε έναν αριθμό θεωρητικών και ακτιβιστικών προσεγγίσεων και στη συνέχεια, θα τις συσχετίσουμε με κινήματα των Η.Π.Α. (συμπεριλαμβανόμενου του εργατικού κινήματος, του κινήματος για τα δικαιώματα του πολίτη, τη Νέα Αριστερά, το φεμινιστικό κίνημα, και τα τρέχοντα αστικά κινήματα), αλλά και άλλων περιοχών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Week One Introduction to the rock’n’roll era; historical overview of the 50’s: (pg. 1-47) Week Two Music streams (gospel, blues, r&b, country, jazz) Week Three Early 60’s; Brill Building songs; dance music; surf music; Motown: (pg. 89-94 &107-112) Week Four Urban Folk scene; Woodie Guthrie, Joan Baez, Bob Dylan: (pg. 49-59) Week Five British Invasion; Beatles & Rolling Stones: (pg. 61-87) Week Six The San Francisco scene: (pg. 94-106) Week Seven Music and the counterculture: (pg.112-138) Week Eight Woodstock & Altamont (dvd clips) Week Nine Reggae and Punk: (pg.139-150) Week Ten Hip-Hop: (pg. 151-169) Week Eleven MTV culture; Madonna; Michael Jackson Week Twelve Postmodernism; U2: (pg. 171-182)
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σύνολο39
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Τελική εξέταση 2. Γραπτές εργασίες μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα χωρίς την ανάγκη τελικών εξετάσεων . 3. Παρουσίαση μέσα στην τάξη και γραπτή εργασία (δίνει στο φοιτητή/τρια 10-20%) και γραπτή τελική εξέτασης. 'Ολες οι πληφορίες είναι διαθέσιμες στα πλάνα μαθήματος. Στην αξιολόγηση των κριτικών δοκιμίων λαμβάνονται υπόψη η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επιπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης. Στην γραπτή εξέταση αξιολογείται η γνώση του αντικειμένου και η οικειότητα με τα μεταφρασμένα λογοτεχνικά κείμενα της ύλης, συν τα παραπάνω κριτήρια.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bennett, Andy. Cultures of Popular Music. New York: Open UP, 2005. Ennis, Philip. The Seventh Stream: The Emergence of Rock and Roll in American Popular Music. Wesleyan UP, 1992. Frith, Simon and Will Straw. The Cambridge Companion to Pop and Rock. Cambridge: Cambridge UP, 2001. Frith, Simon. Performing Rites: On the Value of Popular Music. Cambridge, Mass.: Harvard UP, 1996. Garofalo, Reebee. Rockin’ the Boat: Mass Music and Mass Movements. Boston: South End P, 1992. Grossberg, Lawrence. Dancing in Spite of Myself: Essays in Popular Culture. Durham, NC: Duke UP, 1997. Longhurst, Brian. Popular Music and Society. Cambridge: Polity P, 1995. Middleton, Richard. Approaches to Textual Analysis in Popular Music. New York: Oxford UP, 2003. Negus, Keith. Popular Music in Theory: An Introduction. Hanover NH: UP of New England, 1997. Redhead, Steve. Subculture to Clubcultures: An Introduction to Popular Cultural Studies. Oxford, UK: Blackwell, 1997. Rose, Tricia. Black Noise: Rap Music and Black Culture in Contemporary America. Hanover NH: UP of New England, 1994. Starr, Larry and Christopher Alan. American Popular Music: From Minstrelsy to MTV. New York: Oxford UP, 2003. Stuessy, Joe and Scott David Lipscomb. Rock and Roll: Its History and Stylistic Development. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2006. Szatmary, David. Rockin’ in Time: A Social History of Rock and Roll. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2004. Whiteley, Sheila. Women and Popular Music: Sexuality, Identity, and Subjectivity. London: Routledge, 2000.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2013