ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ / PHYSICAL EDUCATION AS A MEAN FOR PREVENTION OF PHYSICAL HEALTH DISORDERS
ΚωδικόςΕΠ0130
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΦώτιος Μαυροβουνιώτης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000305

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600068938
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν τις απαραίτητες γνώσεις αναφορικά με τις ευνοϊκές επιδράσεις της φυσικής δραστηριότητας στην πρόληψη διαταραχών της υγείας. Ακόμη, θα μπορούν να εφαρμόσουν κατάλληλα προγράμματα γύμνασης για την αντιμετώπιση χρόνιων παθήσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Φυσική Αγωγή ως μέσο πρόληψης διαταραχών σωματικής υγείας Σκοπός: Να παρέχει στους φοιτητές με τις απαραίτητες γνώσεις, όσον αφορά στις ευνοϊκές επιδράσεις της σωματικής άσκησης, στη λειτουργική ικανότητα και την ποιότητα ζωής, καθώς και την επίδραση της υποκινητικότητας στην εμφάνιση των διαταραχών σωματικής υγείας του. Διδακτικές μονάδες: 1. Υποκινητικότητα και οι διαταραχές που επιφέρει στην υγεία. 2. Ο ρόλος της γύμνασης -άσκησης στην πρόληψη παθήσεων. 3. Άλλοι παράγοντες κινδύνου για την υγεία και ο ρόλος της άσκησης στην καταστολή τους. 4. Η γύμναση στην αντιμετώπιση της αθηροσκλήρωσης. 5. Η γύμναση στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. 6. Κατάλληλα προγράμματα άσκησης για άτομα μέσης ηλικίας. 7. Κατάλληλα προγράμματα άσκησης σε εμμηνόπαυσές γυναίκες. 8. Κατάλληλα προγράμματα άσκησης για άτομα Τρίτης ηλικίας. 9. Χοροθεραπεία. 10. Προγράμματος αερόβιας άσκησης. 11. Προγράμματα άσκησης μυϊκής ενίσχυσης-ενδυνάμωσης. 12. Άσκηση και ποιότητα ζωής. 13. Ανακεφαλαίωση.
Λέξεις Κλειδιά
Υποκινητικότητα, Άσκηση, Προγράμματα γύμνασης, Πρόληψη παθήσεων, Ποιότητα ζωής.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις75
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές Εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Α. Δεληγιάννης (1997). Ιατρική της Άθλησης – Από τη θεωρία στην πράξη. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις University Studio Press. 2) Sharkey & Gaskill (2011). Άσκηση & Υγεία, Επιμέλεια: Α. Δεληγιάννης. Εκδόσεις Παρισσιάνου.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ειδικά θέματα φυσικής αγωγής ως μέσο πρόληψης διαταραχών σωματικής υγείας (Πανεπιστημιακές Σημειώσεις)
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-07-2016