Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οιφοιτητές και τις φοιτήτριες
- θα έχουν κατανοήσει την παιδική και τη νεανική ηλικία ως κοινωνικές κατηγορίες, μέσα από μια διεπιστημονική σκοπιά και με τρόπο που διαφέρει από εκείνον με τον οποίο μελετώνται αυτές από την επιστήμη της ψυχολογίας
- θα έχουν εξοικειωθούν με θεωρητικές προσεγγίσεις και ερευνητικές μεθόδους που διέπουν τη μελέτη της παιδικής και νεανικής ηλικίας στη σύγχρονη βιβλιογραφία.
- θα γνωρίζουν πτυχές της παιδικής και νεανικής ηλικίας σε διάφορες ιστορικές στιγμές και σε διάφορους τόπους και κοινωνίες
- θε έχουν κατανοήσει τη σχέση ανάμεσα στην οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία, ως θεσμούς που επηρεάζουν τη ζωή και τις τύχες των παιδιών και των νεαρών ατόμων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αναπτύσσεται στο πλαίσιο των παρακάτω θεματικών:
- Κοινωνιολογικές θεωρίες για την παιδική και τη νεανική ηλικία
- Ψυχολογικές θεωρίες για την παιδική και τη νεανική ηλικία
- Η ιστορία της παιδικής και της νεανικής ηλικίας
- Η έρευνα για την παιδική και τη νεανική ηλικία
• Το παιδί ως αντικείμενο της έρευνας: Ζητήματα και προβληματισμοί
• Όψεις της παιδικής ηλικίας
• Μεταβατικές διαδικασίες από την παιδική στην εφηβική ηλικία
• Μεταβατικές διαδικασίες από τη νεανική ηλικία στην ενηλικίωση
- Η θέση των παιδιών και των νεαρών ατόμων στο σύγχρονο κόσμο
• Τα δικαιώματα του παιδιού
• Παιδιά και νέοι στη σύγχρονη μεταβαλλόμενη οικογένεια
• Παιδιά και νέοι στη σύγχρονη πόλη
• Παιδιά και νέοι στα εκπαιδευτικά συστήματα και στην επαγγελματική κατάρτιση
• Παιδιά/ νέοι και οικονομία
• Παιδιά/ νέοι ως πολίτες
• Διαφοροποιήσεις παιδιών και νέων σύμφωνα με την κοινωνική τάξη, τη γεωγραφική προέλευση, το φύλο, την εθνική προέλευση
• Πολιτικές για τα παιδιά και τους νέους/ παρεμβάσεις
* Παιδιά στην κοινωνία της επικινδυνότητας/ επικίνδυνα παιδιά
Λέξεις Κλειδιά
Παιδική ηλικία, Νεανική ηλικία, Κοινωνία της επικινδυνότητας,