TOPICS IN CHILDHOOD AND YOUTH PSYCHOLOGY

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςTOPICS IN CHILDHOOD AND YOUTH PSYCHOLOGY / TOPICS IN CHILDHOOD AND YOUTH PSYCHOLOGY
ΚωδικόςΨΥ-640
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλισάβετ Χρυσοχόου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013531

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600070266

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοMercredi 11:00 to 13:30
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οιφοιτητές και τις φοιτήτριες - θα έχουν κατανοήσει την παιδική και τη νεανική ηλικία ως κοινωνικές κατηγορίες, μέσα από μια διεπιστημονική σκοπιά και με τρόπο που διαφέρει από εκείνον με τον οποίο μελετώνται αυτές από την επιστήμη της ψυχολογίας - θα έχουν εξοικειωθούν με θεωρητικές προσεγγίσεις και ερευνητικές μεθόδους που διέπουν τη μελέτη της παιδικής και νεανικής ηλικίας στη σύγχρονη βιβλιογραφία. - θα γνωρίζουν πτυχές της παιδικής και νεανικής ηλικίας σε διάφορες ιστορικές στιγμές και σε διάφορους τόπους και κοινωνίες - θε έχουν κατανοήσει τη σχέση ανάμεσα στην οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία, ως θεσμούς που επηρεάζουν τη ζωή και τις τύχες των παιδιών και των νεαρών ατόμων
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αναπτύσσεται στο πλαίσιο των παρακάτω θεματικών: - Κοινωνιολογικές θεωρίες για την παιδική και τη νεανική ηλικία - Ψυχολογικές θεωρίες για την παιδική και τη νεανική ηλικία - Η ιστορία της παιδικής και της νεανικής ηλικίας - Η έρευνα για την παιδική και τη νεανική ηλικία • Το παιδί ως αντικείμενο της έρευνας: Ζητήματα και προβληματισμοί • Όψεις της παιδικής ηλικίας • Μεταβατικές διαδικασίες από την παιδική στην εφηβική ηλικία • Μεταβατικές διαδικασίες από τη νεανική ηλικία στην ενηλικίωση - Η θέση των παιδιών και των νεαρών ατόμων στο σύγχρονο κόσμο • Τα δικαιώματα του παιδιού • Παιδιά και νέοι στη σύγχρονη μεταβαλλόμενη οικογένεια • Παιδιά και νέοι στη σύγχρονη πόλη • Παιδιά και νέοι στα εκπαιδευτικά συστήματα και στην επαγγελματική κατάρτιση • Παιδιά/ νέοι και οικονομία • Παιδιά/ νέοι ως πολίτες • Διαφοροποιήσεις παιδιών και νέων σύμφωνα με την κοινωνική τάξη, τη γεωγραφική προέλευση, το φύλο, την εθνική προέλευση • Πολιτικές για τα παιδιά και τους νέους/ παρεμβάσεις * Παιδιά στην κοινωνία της επικινδυνότητας/ επικίνδυνα παιδιά
Λέξεις Κλειδιά
Παιδική ηλικία, Νεανική ηλικία, Κοινωνία της επικινδυνότητας,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Σεμινάρια60,2
Εργαστηριακή Άσκηση70,3
Εκπόνηση μελέτης (project)190,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
που δεν παρακολουθούν. Η αξιολόγηση για τις δύο κατηγορίες γίνεται ως εξής: (1) Φοιτητές και φοιτήτριες που παρακολουθούν - Θα πρέπει να έχουν τα ¾ των παρουσιών (9 παρουσίες) και στις δύο επιμέρους διδακτικές ενότητες (δηλαδή και στο δίωρο θεωρητικό μάθημα και στο εργαστήριο εφαρμογών) - Αναλαμβάνουνν την εκπόνηση και παρουσίαση ομαδικής ερευνητικής εργασίας, η οποία αξιολογείται και ο βαθμός απορελεί το 50% της τελικής βαθμολογίας - Παίρνουν μέρος στις τελικές εξετάσεις με την υπόλοιπη ύλη. Ο βαθμός στις εξετάσεις αυτές θα αποτελέσει το 50% της τελικής βαθμολογίας. Φοιτητές και φοιτήτριες των οποίων οι εργασίες που αξιολογούνται με άριστα (8,5 και άνω) απαλλάσσονται από τις τελικές εξετάσεις (2) Φοιτητές και φοιτήτριες που δεν παρακολουθούν Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που δεν παρακολουθούν το μάθημα ή έχουν λιγότερες από 8 παρουσίες • παραδίδουν 3 εκτεταμένες γραπτές εργασίες σε αντίστοιχες θεματικές του μαθήματος • παίρνουν μέρος στις γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χορηγείται διδακτικό εγχειρίδιο στο πλαίσιο του Kallipos: Πεχτελίδης, Ι., 2015. Κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4744
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Χορηγούνται επιπλέον σημειώσεις και άρθρα
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-11-2017