Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση βασικών αρχών και πρακτικών για την αντιμετώπιση συναισθηματικών, συμπεριφορικών και μαθησιακών δυσκολιών που συνδέονται και επηρεάζουν τη σχολική λειτουργικότητα των παιδιών. Οι φοιτητές/ριες αναμένεται ότι θα μπορούν να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν προγράμματα αντιμετώπισης υπό εποπτεία έμπειρου ψυχολόγου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος, παρουσιάζονται προσεγγίσεις και πρακτικές για την εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης για την ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού και της οικογένειας.
Στο μέρος των εφαρμογών, οι φοιτήτριες/ες εκπονούν μικρές εργασίες και ασκήσεις για την άσκηση σε θέματα που παρουσιάζονται στο θεωρητικό μέρος. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα πρακτικής άσκησης για περιορισμένο αριθμό φοιτητών/ ριών
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΙΑ
(Τετάρτη, 11-2 μμ , αίθουσα 04)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ
22/2 Το πλαίσιο της σχολικής ψυχολογίας
Συμβολή επιστημονικών κλάδων στην κατανόηση της παιδικής και εφηβικής ηλικίας
29/2
Θεωρητικά μοντέλα κατανόησης των δυσκολιών παιδικής και εφηβικής ηλικίας
7/3 Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές ψυχοκοινωνικής στήριξης
14/3 Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές ψυχοκοινωνικής στήριξης
21/3 Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές ψυχοκοινωνικής στήριξης
28/3 Διαγνωστικές μέθοδοι για την αξιολόγηση ψυχολογικών και μαθησιακών δυσκολιών
4/4 Διαγνωστικές μέθοδοι για την αξιολόγηση ψυχολογικών και μαθησιακών δυσκολιών
25/4 Μέθοδοι κλινικής διδασκαλίας για την υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες
2/5 Συμβουλευτική γονέων
9/5 Συμβουλευτική γονέων
16/5 Συμβουλευτική εκπαιδευτικών
23/5 Σύνδεση σχολείου και οικογένειας / Η διεπιστημονική και διεπαγγελματική προσέγγιση στη στήριξη παιδιών και εφήβων