ΓΝΩΣΙΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΙΙ: ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΝΩΣΙΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΙΙ: ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ / COGNITIVE SCIENCE II: THEORIES OF CONSIOUSNESS
ΚωδικόςΨΥ-821
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013562

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΝΩΣΙΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΙΙ: ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600070280
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται η παρακολούθηση του μαθήματος Γνωστική Επιστήμη Ι: Νους και Μηχανή
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επαφή με τις τρέχουσες προοπτικές σε ένα από τα σύνορα της διεπιστημονικής έρευνας. Χρήση των γνώσεων που έχουν αποκτηθεί σε πολλές περιοχές και κλάδους της ψυχολογίας σε ένα νέο αλλά βασικό πρόβλημα. Συστηματοποίηση των δεδομένων για ητην συνείδηση και αποτίμηση των θεωριών που προτείνονται. Σημαντική τριβή με την φιλοσοφική πλευρά της ψυχολογίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την πρόσφατη στροφή της γνωστικής επιστήμης στην κατεύθυνση της νευροεπιστημονικής μελέτης της συνείδησης. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται η προβληματική της συνείδησης, στο δεύτερο τα δεδομένα για την συνείδηση που έχουν προκύψει από τις διάφορες επιστήμες και στην τρίτη παρουσιάζονται οι θεωρίες που έχουν προταθεί για να καλύψουν αυτά τα δεδομένα.
Λέξεις Κλειδιά
γνωστική επιστήμη, συνείδηση, θεωρίες συνείδησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων110,4
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Στην τελική εξέταση υπάρχουν και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για να ελέγξουν το εύρος της γνώσης, και σύντομες απαντήσεις για έλεγχο της κατανόησης, και μικρό δοκίμιο σε νέο υλικό για να δοκιμαστεί η ικανότητα του φοιτητή να επεκτείνει την γνώση που απέκτησε.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Καργόπουλος (επιμέλια): Συνείδηση (Νόησις 5) Hoffstadter & Dennett: Το Εγώ της Νόησης Bleakmore: Συνείδηση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανθολόγιο άρθρων για τη συνείδηση μεταφρασμένων στα Ελληνικά.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2017