ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙ / HISTORY OF THEATRE II
ΚωδικόςΣΤ0102
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΆννα Σταυρακοπούλου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000532

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600072394

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξαδακτύλου Β1 Θεωρητικών Όροφος 2ος (618)
ΗμερολόγιοMittwoch 14:00 to 17:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΣΤ0101 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ Ι
Γενικές Προαπαιτήσεις
Είναι σημαντικό να έχουν οι φοιτητές και φοιτήτριες παρακολουθήσει το μάθημα Ιστορία του θεάτρου, Ι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα εξετάζει τις εξελίξεις στον χώρο του θεάτρου από τα μέσα στο 16ου αιώνα έως και τα μέσα του 19ου. Καλύπτει κυρίως τις εξελίξεις στην Ευρώπη που συνδέονται με την απόληξη της Αναγέννησης και την ανάδυση του νεοτερικού κόσμου (από την Αγγλία της Παλινόρθωσης και την Γαλλία του νεοκλασικισμού έως τον «χρυσό αιώνα» της ισπανικής δραματουργίας, την εποχή των Φώτων αλλά και το ξέσπασμα του Ρομαντισμού). Αναφορές γίνονται και στην ανάπτυξη του θεάτρου στην αμερικανική ήπειρο όσο και τα νέα είδη που ανθίζουν στην Ασία. Το μάθημα στηρίζεται αφενός στην ανάλυση και το σχολιασμό αντιπροσωπευτικών δραματικών κειμένων (Λόπε ντε Βέγα, Μολιέρος, Μαριβώ, Γκαίτε κ.ά.) και αφετέρου στη μελέτη της εξέλιξης του θεάτρου, ως καλλιτεχνικής μορφής και κοινωνικού φαινομένου, την εποχή του Nεοκλασικισμού, του Διαφωτισμού και του Ρομαντισμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1. Εισαγωγή: οι κατακτήσεις της Αναγέννησης και η κυριαρχία του κοσμικού θεάτρου. 2. Ισπανικό θέατρο του Χρυσού Αιώνα –θρησκευτικές παραστάσεις (Autos Sacramentales) και κοσμικό θέατρο (Lope de Vega, Calderón). 3. Γαλλικός Κλασικισμός (Corneille, Racine, Molière) 4. Το Αγγλικό θέατρο της Παλινόρθωσης του 17ου αιώνα (Wycherley, Congreve). Αλλαγές στον θεσμό του θεάτρου και εξελίξεις στην θεατρική τέχνη στην Αγγλία του 18ου αιώνα (Goldsmith, Sheridan, Garrick) 5. Ο Αιώνας των Φώτων και το θέατρο στη Γαλλία του 18ου αιώνα (Marivaux, Diderot, Beaumarchais) 6. Ιταλικό θέατρο του 18ου αιώνα (Goldoni και Gozzi). 7. Γερμανικό θέατρο μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα (Sturm und Drang, Lessing, Schiller). 8. Ο ρομαντισμός στο θέατρο: εθνικές σχολές δραματουργίας, οι κύριοι εκπρόσωποί του στην ευρωπαϊκή σκηνή. Η περίπτωση της Βρετανίας (Coleridge, Shelley) 9. Ο ρομαντισμός στο θέατρο: Γερμανία (Goethe, Kleist, Büchner), Γαλλία (Hugo, Dumas, Musset) 10. Λαϊκά θεάματα στην Ευρώπη (18ος-19ος αι.): Ο διαχωρισμός του θεάτρου σε ‘υψηλό’ και λαϊκό, τα λαϊκά θεάματα και το κοινό τους, δραματικά είδη, σκηνικές πρακτικές. 11. Ρωσία: τάσεις και εκπρόσωποι (Γκριμπογέντοφ, Πούσκιν, Γκόγκολ) 12. Νέα δραματικά είδη στην Ασία: Κατακάλι (Ινδία), Καμπούκι (Ιαπωνία) 13. Το θέατρο στον Νέο Κόσμο: η περίπτωση των ΗΠΑ. Διευκρίνιση: σε κάθε παράδοση θα μοιράζονται σημειώσεις με τα κύρια σημεία του μαθήματος, καθώς και συμπληρωματικές βιβλιογραφικές αναφορές. Για περισσότερες πληροφορίες βλ. τη σελίδα του μαθήματος στο E-learning.
Λέξεις Κλειδιά
Iστορία, Θέατρο, Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Ασία, 17ος, 18ος, 19ος αιώνας, Νεοκλασικισμός, Διαφωτισμός, Ρομαντισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στο μάθημα προβάλλονται διαφάνειες σε powerpoint, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στο elearing του μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων572,3
Εξετάσεις261,0
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα κληθούν να απαντήσουν σε τρεις κατηγορίες ερωτήσεων με επιλογή: 1. Ερωτήσεις σύντομης απάντησης. 2. Ερωτήσεις ανάπτυξης/σύγκρισης. 2. Ερώτηση γύρω από το πρωτογενές υλικό (θεατρικά κείμενα, κείμενα θεωρίας, κτλ.). ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΙΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ/ΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΟ ΣΤΟ E-LEARNING ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [6448]: Ιστορία του θεατρικού δράματος 1. Από την αρχαιότητα έως τον γερμανικό κλασικισμό, Erika Fischer-Lichte. Βιβλίο [21445]: Από τη θεωρία του θεάτρου στις θεωρίες του θεατρικού, Puchner Walter. Βιβλίο [320237]: Ιστορία και δραματολογία ευρωπαϊκού θεάτρου. Από την Αναγέννηση ως τον 18ο αιώνα, Άννα - Σπυριδοπούλου, Μαρία - Αλτουβά, Αλεξία (https://repository.kallipos.gr/handle/11419/2928)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΡΓΩΝ 1.Lope de Vega, Φουέντε Οβεχούνα (1614) 2.Calderón, Η ζωή είναι όνειρο (1636) 3. Corneille, Σιντ (1636) 4. Racine, Φαίδρα (1677) 5. Molière, Σχολείο Γυναικών (1662) 6. --, Μισάνθρωπος (1666) 7. Marivaux, Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης (1730) 8. Goldoni, Υπηρέτης Δυο Αφεντάδων (1745) 9. Beaumarchais, Ο κουρέας της Σεβίλλης (1774) 10. Schiller, Έρωτας και ραδιουργία (1784) 11. Goethe, Φάουστ (1808, 1831) 12. Shelley, Τσέντσι (1819) 13. Büchner, Ο θάνατος του Δαντόν (1835) 14. Hugo, Ερνάνης (1831) 15. Γκριμπογέντοφ, Συμφορά από το πολύ μυαλό (1822-1825)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-07-2018