Οι Τέχνες στην Εκπαίδευση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟι Τέχνες στην Εκπαίδευση / Arts in Education
ΚωδικόςΕΚΠ 502
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600004063

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2016-2017

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ψηφιακά Μέσα στην ΕκπαίδευσηΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-7,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟι Τέχνες στην Εκπαίδευση
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600072880
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εξοικείωση των φοιτητ(ρι)ών με τη χρήση πρακτικών στην τάξη μέσα από τις οποίες οι τέχνες ενδυναμώνουν τη διδασκαλία • Βιωματική προσέγγιση μέσα από ομαδικές ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς • Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας • Οικειοποίηση των φοιτητών/τριών με την οργάνωση εργαστηρίου για μαθητές/τριες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους οι τέχνες μπορούν να αποτελέσουν κινητήρια δύναμη και εργαλείο μάθησης σε όλα τα επίπεδα και στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ξεκινώντας με αφετηρία τη βασική θέση γύρω από την έννοια της μάθησης ως δημιουργική, βιωματική, διαδραστική και εν εξελίξει διαδικασία, απώτερος στόχος είναι η εξοικείωση των φοιτητ(ρι)ών με τη χρήση πρακτικών στην τάξη μέσα από τις οποίες οι τέχνες ενδυναμώνουν τη διδασκαλία. Ο χορός, η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική, η φωτογραφία, ο κινηματογράφος, η αρχιτεκτονική, η αγγειοπλαστική, αλλά ακόμη και τέχνες που παραδοσιακά δεν έχουν πρωτεύοντα ρόλο, όπως η παντομίμα, το graffiti, τα κόμικς, η ραπτική, η μαγειρική, η γραφιστική, το κουκλοθέατρο, τα video games, κλπ. μπορούν να αποτελέσουν έναυσμα για μάθηση όχι μόνο ως ξεχωριστά αντικείμενα στο σχολικό πρόγραμμα μαθημάτων αλλά και εφόσον αφομοιωθούν στη διδασκαλία διαφορετικών μαθημάτων. Η μουσική και ο ρυθμός, για παράδειγμα, συνδέονται άμεσα με τα μαθηματικά, η ζωγραφική και η φωτογραφία μπορούν να ενισχύσουν την ικανότητα της παρατηρητικότητας που άπτεται με τις φυσικές επιστήμες, το θέατρο και ο κινηματογράφος καλλιεργούν την κριτική σκέψη και παρέχουν την απαιτούμενη οξυδέρκεια για να προσεγγίσουν οι μαθητές/τριες τη λογοτεχνία, τη γλώσσα ή τα θεωρητικά μαθήματα, κ.ο.κ. Μέσα από το μάθημα αυτό οι φοιτήτριες/τές θα μπορέσουν να αντιληφθούν μερικούς από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι τέχνες διαπλέκονται τόσο μεταξύ τους όσο και με τη διαδικασία της μάθησης. Θα εκτεθούν επίσης σε διαφορετικές πρακτικές που αφορούν τη χρήση τους στην εκπαίδευση, όπως η οργάνωση εκθέσεων, ομαδικών project, peer teaching, παραστάσεων, ανοικτών μαθημάτων, επισκέψεων σε άλλα σχολεία ή (καλλιτεχνικούς) φορείς, κλπ. Με το πέρας των μαθημάτων θα είναι σε θέση να γνωρίζουν πως θα μπορούν να αξιοποιούν τις τέχνες ως εναλλακτικές και ενισχυτικές μεθόδους διδασκαλίας και επιπλέον πως θα αξιοποιούν τις ατομικές κλίσεις και δεξιοτεχνίες των παιδιών, πως θα τα διδάσκουν να συνεργάζονται σε ομάδες και εν τέλει να βιώνουν τη μάθηση ως μια θετική και ενδυναμωτική εμπειρία έκφρασης και ανακάλυψης τόσο της προσωπικότητάς τους όσο και του κόσμου γύρω τους. Η αξιολόγηση θα γίνεται με πρακτική άσκηση/εκτέλεση project των φοιτητ(ρι)ών και μια γραπτή εργασία που θα είναι παρουσίαση και ανάλυση του project.
Λέξεις Κλειδιά
διαδραστική, βιωματική μάθηση, ενισχυτικές μέθοδοι διδασκαλίας, peer teaching, χορός, μουσική, θέατρο, ζωγραφική, φωτογραφία, κινηματογράφος, αρχιτεκτονική, αγγειοπλαστική, γραφιστική, κουκλοθέατρο, video games
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,4
Εργαστηριακή Άσκηση391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων501,8
Εκπόνηση μελέτης (project)501,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών501,8
Σύνολο2679,7
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση θα γίνεται με πρακτική άσκηση/εκτέλεση project των φοιτητ(ρι)ών και μια γραπτή εργασία που θα είναι παρουσίαση και ανάλυση του project.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barker, Clive. Theatre Games Brady, Martha and Gleason, Patsy T. Artstarts: Drama, Music, Movement, Puppetry, and Storytelling Activities/Grades K-6. Teacher Ideas Press, 1994 Bloomfield, Anne and Childs, John. Teaching Integrated Arts in the Primary School:Dance, Drama, Music and the Visual Arts. David Fulton Publishers, 2000. Cassidy, Marsha. The Art of Storytelling: Creative Ideas for Preparation and Performance. Meriwether Publishing, 1994. Boal, Augusto. Games for Actors and Non-Actors. Goldberg, Merryl. Arts and Learning: An Integrated Approach to Teaching and Learning in Multicultural and Multilingual Settings. Heathcote, Dorothy and Gavin Bolton. Drama for Learning: Dorothy Heathcote's Mantle of the Expert Approach to Education. Johnstone, Keith. Impro.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-04-2016