ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι / Didactics of Mathematics I
Κωδικός0963
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΜαθηματικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000514

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Μαθηματικών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600099146
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στη Διδακτική των Μαθηματικών. Παρουσίαση της Διδακτικής των Μαθηματικών : Το αντικείμενο της Διδακτικής, Η Συστημική προσεγγιση, Γενετική Επιστημολογία και Διδακτική (τάσεις στη γνωστική ψυχολογία, συμπεριφορισμός, η Θεώρηση του Piaget-η εξισορρόπηση). Από τα σχήματα στις έννοιες. Η επιστημολογία και η διδασκαλία των μαθηματικών. Διδακτική μετατόπιση : η επιστημονική γνώση, διδακτικοί στόχοι, διδακτέα ύλη, η σχολική γνώση, η διδασκόμενη γνώση. Διδακτικές καταστάσεις και καταστάσεις προβλήματος. Η θεώρηση του Polya. Το διδακτικό συμβόλαιο. Λάθη και εμπόδια. Ζητήματα αξιολόγησης. Εισαγωγή στη θεωρία της Διδασκαλίας : η αβεβαιότητα, τύποι αβεβαιότητας, Αβεβαιότητα-διαπραγμάτευση-διυποκειμενικότητα, Το νοήμα, Ανάγνωση και επίλυση της αβεβαιότητας στην τάξη, Δάσκαλος-μαθητες-η πρακτική της τάξης.
Λέξεις Κλειδιά
Μέθοδοι Διδασκαλίας μαθηματικών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις913,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων561,9
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση ακολουθεί την αντίληψη "αξιολόγηση-μέτρηση", που ολοκληρώνεται με τον βαθμό(ως μέτρο της παραγωγής του φοιτητή). Η αξιολόγηση συμβαδίζει με τους παιδαγωγικούς στόχους με βάση τις ταξινομίες των Bloom (Benjamin S. Bloom et al. : Taxonomie des objectifs pedagogiques, domaines cognitifs et affectifs", Les presses Universitaires du Quebec, 1979).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
"Διδακτική των Μαθηματικών" του Π. Σπύρου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1."Διδακτική των Μαθηματικών" του Michel Henry σε Μετάφραση και επιμέλεια του Π. Σπύρου, Πανεπιστήμιο Αθηνών 2.Εισαγωγή στην Θεωρία της Διδασκαλίας του Ν. Κλαουδάτου, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-10-2017