ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ / Pharmaceutical Chemistry
ΚωδικόςΕΦ935
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΧημείας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000969

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600101796
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών του χημικού τμήματος σε θέματα φαρμακευτικής σύνθεσης και αντίληψης. Είναι μάθημα επιλογής και ως εκ τούτου περιλαμβάνει διάφορα κομμάτια της φαρμακευτικής χημείας, όπου αναπτύσσεται η συνθετική προσέγγιση, οι σχέσεις δομής-δράσεις , ο μεταβολισμός καθώς και η τύχη του φαρμάκου στον οργανισμό.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1)Δημόπουλος Β. (α) Στερεοχημικοί παράγοντες στη βιολογική δράση και συγκεκριμένα: 1) η σημασία της οπτικής ισομέρειας στην εμφάνιση της βιολογικής δράσης, 2) η σημασία της γεωμετρικής ισομέρειας στην εμφάνιση της βιολογικής δράσης και 3) η σημασία της διαμόρφωσης στην εμφάνιση της βιολογικής δράσης. (β) Ισοστέρεια & Βιοϊσοστέρεια. 2) Γερονικάκη Αθηνά Συνθετική στρατηγική, έλεγχος ταυτότητας και περιεκτικότητας, σχέσηδομής-δράσης , φαρμακευτική άποψη δραστικότητας και τύχη =στον οργανισμό των κορτικοειδών καθώς και βιταμινών με αντιοξειδωτική δράση (ασκορβικό οξύ , τοκοφερόλες). Ανταγωνιστες τους. 3) Δήμητρα Χατζηπαύλου-Λίτινα Συνθετική στρατηγική, προέλευση - παραλαβή, διευκρίνιση δομής, ανάλυση, μοριακός μηχανισμός δράσης, σχέσεις μοριακής δομής-δράσης, εκλεκτικότητα, φαρμακοχημική άποψη δραστικότητας και τύχης στον οργανισμό χαρακτηριστικών παραδειγμάτων των εξής ομάδων φαρμάκων: αγωνιστές ακετυλοχολίνης, αναστολείς ακετυλο-χολινεστεράσης, αντι—alzheimer, υβριδικά μόρια, συμπαθομιμητικά φάρμακα-αγωνιστές α και β υποδοχέων, συμπαθολυτικά φάρμακα-ανταγωνιστές α και β υποδοχέων. 4) Ρέκκα Ε. Το μάθημα αναλύει επιγραμματικά συνθετικές οδούς, φυσικές, χημικές, βιολογικές ιδιότητες, μοριακό μηχανισμό δράσης, σχέσεις δομής-δραστικότητας, θεραπευτικές χρήσεις επιλεγμένων φαρμάκων που δρουν στο κεντρικό νευρικό σύστημα (γεν. αναισθητικά, αγχολυτικά, αντικαταθλιπτικά, οπιοειδή αναλγητικά). 5) Παπαγιαννοπούλου Δ. Ιδιότητες διαγνωστικών και θεραπευτικών ραδιονουκλιδίων. Αναπτύσσονται οι μέθοδοι παρασκευής και οι ιδιότητες των κυριοτέρων ραδιοφαρμάκων απεικόνισης της αιμάτωσης εγκεφάλου, μυοκαρδίου, νεφρών καθώς και στοχευμένων ραδιοφαρμάκων για απεικόνιση/θεραπεία παθήσεων των οστών, του θυρεοειδούς και του καρκίνου.
Λέξεις Κλειδιά
ορμόνες, κορτικοστεροειδή, βιταμίνες, ασκορβικό οξύ, τοκοφερόλες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσίαση με χρήση ppt Επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις150
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις του μαθήματος γίνονται γραπτώς ως απαντήσεις σε ερωτήσεις πάνω στην ύλη με κρητική σκέψη. Η διάρκεια των εξετάσεων είναι 3 ώρες και η εξέταση θεωρείται ότι είναι επιτυχής εάν ο βαθμός είναι ≥5.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-11-2016