Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία:
- Εισαγωγή στην έννοια της ευχρηστίας: μοντέλο Nielsen για την ευχρηστία.
- Ευκολία εκμάθησης (learnability): Ανθρώπινη μνήμη, Τύποι διάδρασης, Μοντέλο συστήματος, διεπαφής & χρήστη, Αρχές σχεδίασης για την ευκολία εκμάθησης.
- Ορατότητα (Visibility): Ορατές ενέργειες, Ορατή κατάσταση, Ορατή ανάδραση, Θεωρία ιχνηλασίας πληροφοριών.
- Αποδοτικότητα (Efficiency): Μοντέλο επεξεργασίας Πληροφορίας, Νόμοι Hick-Hyman, Fitts, Accot-Zhai. Τεχνικές σχεδίασης για ΑΠοδοτικότητα, Προγνωστική αξιολόγηση με το Μοντέλο KLM (Keystroke Level Model)
- Σφάλματα: Τύποι σφαλμάτων, Αρχές σχεδίασης για την πρόληψη και περιορισμό σφαλμάτων.
- Σχεδίαση Διεπαφής: Χρηστοκεντρική σχεδίαση, Σειροειδές μοντέλο επαναληπτικής σχεδίασης
- Ανάλυση: Ανάλυση απαιτήσεων, χρηστών (personas), εργασιών & πεδίου
- Τεχνικές Σχεδίασης: Σχέδια, Σενάρια, Εικονογράφηση
- Πρότυπα (μοτίβα)(patterns) σχεδίασης - Widgets - Σχεδίαση για Απλότητα
- Αξιολόγηση διεπαφής: Αξιολόγηση Ειδικών, Εργαστήρια Ευχρηστίας, Ερωτηματολόγια Χρηστών, Έλεγχοι Αποδοχής, Αξιολόγηση Ενεργού Χρήσης
Τεχνολογίες
- Εργαλεία Mockup: Moqups, Lumzy, Invision
- Προγραμματισμός GUI: Τεχνικές με τη Βιβλιοθήκη Python/Tkinter
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
* Αβούρης Ν. «Εισαγωγή στην Επικοινωνία Ανθρώπου – Υπολογιστή», Εκδόσεις yίαυλος,
Αθήνα, 2006
• Σχεδίαση Διεπαφής Χρήστη, Ben Shneiderman, C. Plaisant, Εκδόσεις: Α. Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, Έκδοση: 5η έκδ./2010, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18548663