ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / INTRODUCTION TO THE THEORY OF LITERATURE
ΚωδικόςΓΣΓ231
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280001010

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 372
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600104791
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Χρυσανθόπουλος Μ.(ΠΕ-Ω)Μιχαήλ Χρυσανθόπουλος
2. Ναούμ Ι.(ΚΕ-ΠΑ)Ιωάννα Ναούμ
3. Καραφουλίδου Β./Χρυσανθόπουλος(Α-ΚΑ)Μιχαήλ Χρυσανθόπουλος, Βασιλική Καραφουλίδου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα εφαρμόζουν θεωρητικά μοντέλα στις ερμηνευτικές προσεγγίσεις τους στη λογοτεχνία, θα αξιοποιούν τον διεπιστημονικό χαρακτήρα της θεωρίας και θα ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα φύλου, και διαφορετικότητας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πρόκειται για μια γενική επισκόπηση των βασικών θεωριών λογοτεχνίας του 20ού αιώνα (ρωσικός φορμαλισμός, γλωσσολογικές μεθοδεύσεις, δομισμός, σημειολογία, ψυχαναλυτική προσέγγιση λογοτεχνικών κειμένων, αφηγηματολογία, θεωρία της πρόσληψης, αποδόμηση). Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με το λεξιλόγιο, το σκεπτικό, την ορολογία και τις προτάσεις της σύγχρονης θεωρητικής σκέψης γύρω από θέματα της λογοτεχνίας, έτσι ώστε να καταρτιστούν αποτελεσματικά και να έχουν στη διάθεσή τους πρόσφορα μεθοδολογικά εργαλεία για να προσεγγίσουν παλαιότερα και νεότερα λογοτεχνικά κείμενα.
Λέξεις Κλειδιά
διεπιστημονικότητα, λογοτεχνικότητα, αφηγηματολογία, διαφωρά, πρόσληψη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Εξετάσεις702,5
Σύνολο1124
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
γραπτή τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
M. H. Abrams, Λεξικό λογοτεχνικών όρων (Θεωρία, Ιστορία, Κριτική λογοτεχνίας), Πατάκης, 2005 Raman Selden (επιμ.), Από τον φορμαλισμό στο μεταδομισμό. Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη, 2004 (Ιστορία της θεωρίας της λογοτεχνίας, τόμ. 8)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ρολάν Μπάρτ, S/Z, Νήσος, 1/2007 Τζόναθαν Κάλερ, Λογοτεχνική θεωρία. Μια συνοπτική εισαγωγή, ΠΕΚ 1/2000 Ρόμπερτ Χόλουμπ, Θεωρία της πρόσληψης, Μεταίχμιο, 1/2004 Πενέλοπε Ντόυτσερ, Ντερριντά, Πατάκης 2012
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016