Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί το πρωτότυπο σχήμα των ελλήνων υπερρεαλιστών (Εμπειρίκος, Κάλας, Εγγονόπουλος) για τη λογοτεχνική παράδοση και η διάστασή του από την αντίστοιχη πρόταση της «γενιάς του ’30» και την μετέπειτα κατίσχυση του δικού της λογοτεχνικού κανόνα. Με άξονα τον θεωρητικό λόγο που έχει αναπτυχθεί γύρω από τη γραμματολογική διάκριση μοντερνισμός/πρωτοπορίες, θα εξεταστούν συστηματικά οι δύο (σ)τάσεις: η «ανακάλυψη» και η «κατασκευή» της παράδοσης ως προγραμματικά αντίρροπες θέσεις
Λέξεις Κλειδιά
Μοντερνικότητα, μοντερνισμός, πρωτοπορίες, αιφνιδιασμός (σοκ), πολιτική δέσμευση, παράδοση, αστική τέχνη, Φουτουρισμός, Νταντά, Υπερρεαλισμός
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Walter Benjamin, «Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του», Δοκίμια για την τέχνη, μτφρ. Δημοσθένης Κούρτοβικ, Κάλβος, Αθήνα 1978
Walter Benjamin, Ένας λυρικός στην ακμή του καπιταλισμού, μτφρ. Γιώργος Γκουζούλης, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1994.
: Βάλτερ Μπένγιαμιν (μτφρ.Στέλλα Νικολούδη), «Υπερρεαλισμός. Το τελευταίο ενσταντανέ της ευρωπαϊκής διανόησης», Ο Πολίτης, τχ. 72 (Μάιος-Ιούνιος 1976), σ. 48-57