ΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ / Stomatology
ΚωδικόςΙΑ0367
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Ματιάκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000005

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600106088
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α΄ ΩΡΛ ΚΛΙΝΙΚΗΠέτρος Κάρκος, Κωνσταντίνος Μάρκου, Στέφανος Τριαρίδης
2. Β΄ ΩΡΛ ΚΛΙΝΙΚΗΙορδάνης Κωνσταντινίδης, Αθανασία Πρίντζα
3. Α΄ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΠαντελής Ζεμπεκάκης, Μαρία Παπαΐωάννου
4. Β΄ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΑικατερίνη Πατσατσή
5. ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑΔημήτριος Ανδρεάδης, Κωνσταντίνος Βαχτσεβάνος, Αθανάσιος Πουλόπουλος
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός: Η ενημέρωση του φοιτητή στις παθήσεις του στόματος, η απόκτηση δεξιοτήτων στον έλεγχο των παθήσεων και τη διασύνδεσή τους με τη Γενική Παθολογία και Γενική Ιατρική. Η εκπαίδευση 'από το σύμπτωμα στην διάγνωση' και 'μάθηση επικεντρωμένη στο πρόβλημα'. Στόχοι: Η εκπαίδευση του φοιτητή στις δομές, λειτουργίες και παθήσεις του στόματος. Η δεξιότητα να εξετάζει κλινικά την περιοχή και τα επιμέρους όργανα σε συνδυασμό με την εξέταση των παραμεθορίων. Η ευαισθητοποίηση να υποπτεύεται το σοβαρό και επικίνδυνο, το συνδεδεμένο με άλλες παθήσεις, τις εκδηλώσεις. Το μάθημα και οι σημειώσεις είναι δομημένα με την κλινική αντίληψη 'από το σύμπτωμα στην διάγνωση' (symptom oriented) και 'μάθηση επικεντρωμένη στο πρόβλημα' (problem based learning PBL). Αυτό βοηθάει στην αλγοριθμική προσέγγιση του κλινικού προβλήματος από τον φοιτητή και στην ανάπτυξη μεθοδολογίας της διαφορικής διάγνωσης του κλινικού προβλήματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Δομές και λειτουργίες του στόματος, Αλλαγές του στοματογναθικού με την ηλικία, Στοματογναθικό σύστημα και ομιλία, Διαταραχές γεύσης και όσφρησης, Λειτουργία της κατάποσης, Διαταραχές στοματικής φάσης της κατάποσης, Ξηροστομία - Σιαλόρροια, Παθήσεις των μαλακών μορίων, Oδοντογενείς Φλέγμονες και αποστήματα, Oγκόμορφες αλλοιώσεις του βλεννογόνου του στόματος, Δερματοπάθειες και παθήσεις του βλεννογόνου του στόματος, Παθήσεις των γνάθων και της κροταφογναθικής άρθρωσης Αναθέσεις εργασιών: Θέματα - Bιβλιογραφία, Παρουσίαση κλινικών περιστατικών, Συστηματικές παθήσεις και στόμα, Καρκίνος του στόματος, Παρουσίαση εργασιών - Αξιολόγηση του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
στοματολογία, στοματογναθικό σύστημα, γεύση, σιελόρροια, ξηροστομία, κατάποση, κροταφογναθική άρθρωση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων261
Μελέτη-Εργασία80,3
Σύνολο341,3
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
•1η Ενδιάμεση αξιολόγηση - test (μέσα εξαμήνου) •Καθοδηγούμενη αυτομάθηση και εκπόνηση βιβλιογραφικής εργασίας. •2η Ενδιάμεση αξιολόγηση - test (μετά εορτές νέου έτους)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Textbook are distributed in pdf format (through the e-platform of the Medical School http://elearning.med.auth.gr/ in pre-graduate elective courses category, password:stoma2010)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
A list of additional literature accessible free of charge via the Internet is given to the students(free access links).
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-11-2015