ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ / INTRODUCTION IN PEDAGOGICAL SCIENCE
ΚωδικόςΥΒ.1.034
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔόμνα Κακανά
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003015

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600110344

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες/τες παρακολουθώντας όλες τις μαθησιακές δραστηριότητες του μαθήματος θα προετοιμαστούν για το σχολείο του 21ου αιώνα, τόσο με βάση τις σύγχρονες αρχές των Επιστημών Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών όσο και με αυτές των Επιστημών της Αγωγής και Εκπαίδευσης, ώστε να είναι ικανές/οί: - να κατανοήσουν τη θεωρητική θεμελίωση των Επιστημών Αγωγής και Εκπαίδευσης, ώστε να επιτελέσουν στο μέλλον το έργο της προσχολικής αγωγής - να αναλύουν το ερευνητικό πεδίο της παιδαγωγικής επιστήμης, μέσα από την συνθετική προσέγγιση του έργου των "μεγάλων παιδαγωγών" και να κατανοήσουν την αλληλεπίδραση των Επιστημών Αγωγής και Εκπαίδευσης - να συνειδητοποιήσουν τα βασικά/σύγχρονα παιδαγωγικά ζητήματα και να προβληματιστούν για την πολυπλοκότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας - να διευκρινήσουν τις εκπαιδευτικές έννοιες και όρους και τις παιδαγωγικές αντιφάσεις/ αντινομίες - να αντιληφθούν την πολυπλοκότητα των παραγόντων που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό φαινόμενο και να προβληματιστούν για τη συνθετότητά του - να προβληματιστούν σχετικά με το ρόλο του Δασκάλου, του Μαθητή και να κατανοήσουν τη μεταξύ τους σχέση και αλληλεπίδραση, που επιχειρείται, στο πλαίσιο των Επιστημών Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αρχικά επιχειρείται η θεωρητική και επιστημονική θεμελίωση της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης μέσω της προσέγγισης του έργου σημαντικών παιδαγωγών (εκτείνεται από τα μέσα του 18ου μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα. Ειδικότερα, αναλύονται οι θεωρητικοί προβληματισμοί «μεγάλων παιδαγωγών», οι καινοτομίες, που αυτοί εισηγήθηκαν σε σχέση με το κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο της εποχής τους, καθώς και η επίδραση τους στους μεταγενέστερους. Μέσα από αυτό το ‘πανόραμα’ της παιδαγωγικής σκέψης σκιαγραφείται η ιστορική εξέλιξη της εκπαιδευτικής θεωρίας και πράξης των δύο τελευταίων αιώνων, προσδιορίζονται οι σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις και ο ρόλος του Εκπαιδευτικού διαχρονικά
Λέξεις Κλειδιά
Παιδαγωγική Επιστήμη, Μεγάλοι Παιδαγωγοί, Βασικές παιδαγωγικές έννοιες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις361,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών702,8
Εξετάσεις20,1
προβολή & ανάλυση ταινίας30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται καθ’όλη τη διάρκεια του εξαμήνου και περιλαμβάνει: - εκπόνηση μικρών εργασιών, όπως μελέτη, ανάλυση και σύνθεση επιλεγμένων άρθρων και υλικού - τελικές γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-Γρόσδος Στ., Κανταρτζή Ευ.,Κανατσούλη Μ. Δ., Νάκου Ει., Ντολιοπούλου Έ, Κακανά Δ – Μ.,Χρυσαφίδης Κ. (2008) Η προσχολική Εκπαίδευση Στον 21ο Αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο -Ιωάννης Ε. Πυργιωτάκη (2011) Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Houssaye, J. (2000) Δεκαπέντε Παιδαγωγοί. Μεταίχμιο, Αθήνα Πυργιωτάκη Ε. Ι. (2011) Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Αθήνα: Πεδίο Φράγκος, Χ. (2002) Ψυχοπαιδαγωγική. Αθήνα: Δαρδανός- Gutenberg (38η εκδ.) Κιτσαράς, Γ. (2001). Προσχολική Παιδαγωγική. Αθήνα Κρίβας Σ. (2002), Παιδαγωγική Επιστήμη. Βασική θεματική, Gutenberg, Αθήνα. Ματσαγγούρας Η. (2009), Εισαγωγή στις επιστήμες της παιδαγωγικής, Gutenberg, Αθήνα. Mialaret G. (1999), Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής, Τυπωθήτω, Αθήνα. Mialaret G. (2011), Περί παιδαγωγικής και εκπαίδευσης, Δαρδανός, Αθήνα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-06-2017