Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει ανάπτυξη επίγνωσης για περιοχές των Μαθηματικών και ανάπτυξη γνώσεων και εμπειριών σε σχέση με τη διδασκαλία τους,, δηλαδή πλαισιώνεται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις διαδικασίες διδακτικής τους προσέγγισης. Συγκεκριμένα αναλύονται οι ιδιαιτερότητες θεματικών, εξετάζεται η κλιμάκωση των δυσκολιών κατά έννοια και μελετάται η ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων και υλικού. Το μάθημα προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις για την επεξεργασία μαθηματικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιών και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού στις μικές ηλικίες
Το μάθημα προσφέρει τις απαραίτητες γνώσεις και αρχικές δεξιότητες για την διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Πλαισιώνεται από βιβλιογραφική μελέτη, παρουσιάσεις θεμάτων, παρατήρηση πεδίου, ασκήσεις, πρακτική εφαρμογή και γράπτή εξέταση.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
D. H. Clements, J. Sarama, & A.M. DiBiase (eds.) (2004). Engaging young children in mathematics: Standards for early childhood mathematics education, 7-76. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. 2004
Edwards, S. (1998). Managing effective teaching of Mathematics 3-8. London: Paul Chapman Publishing Ltd
T. Nunes & P. Bryant (eds.). Learning and Teaching Mathematics: An International perspective, 315-345. Hove: Psychology Press. 1998
A. Gutierez & P. Boero (eds.), Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education. Past, Present, Future, 205- 236. Rotterdam, Taipei: Sense Publishers. 2006
Saraho, O.N., & Spodec, B. (2006). Contemporary Perspectives on Mathematics in Early Cildhood Education. Charlotte:IAP.Samara, J. & Clements, D. H. (2009). Early Childhood Mathematics Education Research. Learning Trajectories for Young Children. Routledge
van den Heuvel-Panhuizen, M. (1998). Children Learn Mathematics. The Netherlands, Freudenthall Institute, Utrecht University & National Institute for Curriculun Development.