Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ (α) ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ (β)
1. α) Βασικές έννοιες της μηχανικής για την κατανόηση της τεχνικής των ασκήσεων της ΕΓ.
β) Βελτίωση της τεχνικής των κυλισμάτων (κυβιστήσεων) προς τα εμπρός και προς τα πίσω, σε συσπείρωση, σε διάσταση και δίπλωση. Συνδέσεις με άλματα και αναπηδήσεις, με κατακόρυφη στήριξη και τροχό.
2. α) Η βοήθεια και η ασφάλεια στην ΕΓ.
β) Εξάσκηση σε συνεργασία. Απόκτηση δεξιοτήτων βοήθειας και εκμάθηση της ανακυβίστησης στην κατακόρυφη στήριξη.
3. α) Μέθοδοι διδασκαλίας για την εκμάθηση των δεξιοτήτων της ΕΓ.
β) Βελτίωση της τεχνικής και ενίσχυση των αιωρήσεων από τη στήριξη και από την εξάρτηση στα όργανα της ΕΓ.
4. α) Χειροκυβίστηση στο έδαφος. Ανάλυση τεχνικής και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Εξάσκηση σε συνεργασία. Απόκτηση των δεξιοτήτων και τεχνικών βοήθειας για την εκμάθηση της χειροκυβίστησης στο έδαφος.
5. α) Ανατροπή από την εξάρτηση. Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Εξάσκηση της ανατροπής από την εξάρτηση κάτω από εύκολες συνθήκες στα διάφορα όργανα της ΕΓ. Ομαδική εργασία και άσκηση σε σταθμούς για εμπέδωση των διαφορετικών τεχνικών βοήθειας.
6. α) Άλμα «Χειροκυβίστηση» στον ίππο. Ανάλυση τεχνικής και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Εκμάθηση του άλματος «Χειροκυβίστηση» κάτω από εύκολες συνθήκες (σε μεγάλα στρώματα, πλινθίο, ίππο). Εξάσκηση σε παράλληλους διαδρόμους. Συνεργασία για βοήθεια και ασφάλεια.
7. α) Έξοδος «Καταπέλτης». Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Εκμάθηση και εξάσκηση της κίνησης «Καταπέλτης» από εξάρτηση, στάση, στήριξη και πελματιαία στήριξη στα διάφορα όργανα της ΕΓ.
8. α) Μετωπιαία ανατροπή από αιώρηση. Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Διδασκαλία και εξάσκηση της ανατροπής από την εξάρτηση, με ταλάντευση–αιώρηση και κάτω από εύκολες συνθήκες στις χαμηλές-ψηλές μπάρες των οργάνων.
9. α) Σύνθεση προγραμμάτων στο έδαφος και τη δοκό ισορροπίας.
β) Εξάσκηση και σύνδεση αλμάτων (διασκελισμού, ελαφίνας και ψαλιδισμού), ισορροπιών (μετωπιαία, πλευρική), στηρίξεων (γωνιώδης, με διάσταση) και ακροβατικών στοιχείων (τροχός, ροντάτ, κλπ) στο έδαφος και τη δοκό ισορροπίας.
10. α) Σύνθεση προγραμμάτων στους ασύμμετρους ζυγούς, τον ίππο με λαβές, τους κρίκους, το δίζυγο και το μονόζυγο.
β) Εξάσκηση σε σταθμούς. Βασικές συνδέσεις και συνδυασμοί των ασκήσεων που διδάχτηκαν (αιωρήσεις, περιστροφές, στηρίξεις, εξαρτήσεις, ανατροπές, κλπ) σε κάθε όργανο της ΕΓ.
11. α) Η οργάνωση αγώνων και επιδείξεων ΕΓ μαζικής μορφής.
β) Καθοδήγηση για την σύνθεση και παρουσίαση ομαδικών προγραμμάτων επιδείξεων στα διάφορα όργανα της ΕΓ.
12. α) Η αξιολόγηση-κρίση στην ΕΓ. Βασικά στοιχεία του κώδικα βαθμολογίας.
β) Εξάσκηση σε συνδέσεις και συνδυασμούς των ασκήσεων που έχουν διδαχθεί.
13. α) Ανακεφαλαίωση και συζήτηση των σημαντικότερων θεμάτων της ύλης.
β) Ομαδική εξάσκηση για σύνθεση και εκτέλεση των προγραμμάτων στα όργανα της ΕΓ.