Άσκηση σε άτομα με χρόνιες παθήσεις

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΆσκηση σε άτομα με χρόνιες παθήσεις / Exercise for individuals with chronic diseases
ΚωδικόςΙΑ2900
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000580

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 43
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΔέσμηΧειμερινό/Εαρινό-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΆσκηση σε άτομα με χρόνιες παθήσεις
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600114582
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στη διάρκεια του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα γνωρίσει βασικά στοιχεία παθοφυσιολογίας διάφορων χρόνιων παθήσεων και τις ιδιαιτερότητες που πρέπει να ληφθούν υπ΄όψη στο σχεδιασμό προγραμμάτων άσκησης για άτομα με χρόνιες παθήσεις σε σύγκριση με άτομα του γενικού πληθυσμού. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να μάθει να σχεδιάζει προγράμματα άσκησης για πρόληψη και θεραπεία των παρακάτω χρόνιων παθήσεων: σακχαρώδη διαβήτη, πνευμονοπάθειες, καρδιοπάθειες και υπέρταση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χρόνιες παθήσεις: η άσκηση ως πρόληψη, η άσκηση ως θεραπεία. Aξιολόγηση της λειτουργικής ικανότητας σε άτομα με χρόνιες παθήσεις. Σχεδιασμός προγράμματος άσκησης: Βασικά χαρακτηριστικά. •Άσκηση σε άτομα με διαβήτη (Στοιχεία παθοφυσιολογίας του διαβήτη, μορφές διαβήτη, οδηγίες πριν τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης - Προγράμματα αερόβιας άσκησης και άσκησης με αντιστάσεις) Άσκηση σε άτομα με πνευμονοπάθειες (τύποι πνευμονοπαθειών, στοιχεία παθοφυσιολογίας κατά την ηρεμία και την άσκηση, αξιολόγηση της λειτουργικής ικανότητας, προγράμματα άσκησης). Ασκησιογενές άσθμα. Άσκηση σε άτομα με υπέρταση. Άσκηση και αποκατάσταση σε καρδιοπαθείς: Φάση Ι-IV -
Λέξεις Κλειδιά
διαβήτης και άσκηση, προγράμματα αποκατάστασης καρδιοαναπνευστικών παθήσεων, υπέρταση και άσκηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • ερευνητικά άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602,3
Εργαστηριακή Άσκηση60,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,5
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομων απαντήσεων σε όλη την ύλη (100%). Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά γραπτώς στους φοιτητές από την αρχή του εξαμήνου. Η διδακτέα ύλη είναι αναρτημένη στο δυαδίκτυο και στον οδηγό σπουδών του τμήματος. Επιπρόσθετα, στη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους και την κατανόηση της ύλης του μαθήματος απαντώντας σε δείγμα ερωτήσεων. Στο τελευταίο μάθημα γίνεται αναλυτική περιγραφή του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων. Οι μονάδες αξιολόγησης της κάθε ερώτησης στο τελικό διαγώνισμα είναι γνωστές γραπτώς στο τελικό έντυπο της τελικής εξέτασης. Θα πρέπει να επιτευχθεί τουλάχιστον το 50% της τελικής εξέτασης, ώστε να θεωρηθεί η εξέταση επιτυχής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
KΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ACSM (ΕΠΙΣΤ. ΕΠΙΜ: ΤΑΞΙΛΔΑΡΗΣ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ Α) 2007 -
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πρόσφατα ερευνητικά άρθρα. Σημειώσεις από slides του μαθήματος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-11-2015