ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ-ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ-ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ-ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ-ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ) / Land use. Human pressures. Impact assessment
ΚωδικόςΔ3
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΠΜΣ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε Επίπεδο Λεκάνης Απορροής(2012-2013)
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΒιολογίας
Πολιτικών Μηχανικών
Γεωλογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Κρεστενίτης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID40002360

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ-ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ-ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ)
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600115423
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Δ1 ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ
  • Δ2 ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΔΡΟΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ-ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΥΔΡΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ-ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ-ΧΡΗΣΗ GIS
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ευχέρεια στη μελέτη κειμένων στα Αγγλικά και χρήσης υπολογιστών. Γνώση της Οδηγίας 2000/60 Ε.Κ. και των κατευθυντήριων κειμένων της. Γνώση του GIS και του Corine 2000.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με τις χρήσεις γης, τις ανθρωπογενείς πιέσεις και κατανόηση διεργασιών επιπτώσεων και υποβάθμισης των υδάτινων συστημάτων. Εκμάθηση του μοντέλου Driver, Pressure, State, Impact, Response (DPSIR). Εξοικείωση με τη χρήση του προγράμματος Corine Land Cover 2000, της βάσης δεδομένων NATURA 2000. Εκτίμηση της επικινδυνότητας (Ανάλυση Πιέσεων – Επιπτώσεων (IMPRESS)). Εκμάθηση και Εφαρμογή των μοντέλων DPSIR, IMPRESS, Corine Land Cover 2000 και RHS σε επίπεδο λεκάνης απορροής. Χρήση της βάσης δεδομένων NATURA 2000.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Ανθρωπογενείς επιδράσεις και επιπτώσεις σε παράκτια και μεταβατικά νερά, 2. DSPIR/IMPRESS analysis, 3. Πρόγραμμα CORINE CLC 2000- Πιέσεις στους υδατικούς πόρους-Ποιοτική Υποβάθμιση, 4. Υπεραλίευση 5. Ευτροφισμός, 6. Στο πεδίο εξοικείωση με το RHS (φυσικότητα και τροποποίηση των ποτάμιων ενδιαιτημάτων).
Λέξεις Κλειδιά
CORINE CLC, DSPIR, IMPRESS, RHS
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Power point παρουσιάσεις. Blackboard. Driver, DPSIR Mοντέλο. Εφαρμογή του Corine Land Cover 2000, της βάσης δεδομένων NATURA 2000,Ανάλυση κινδύνου (IMPRESS)and RHS.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις18
Σεμινάρια2
Εργαστηριακή Άσκηση3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο23
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο φοιτητής γράφει μια εργασία με δεδομένο θέμα της οποίας τη βιβλιογραφία πρέπει να βρει μόνος του από ηλεκτρονικές βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων και την παρουσιάζει σε εξεταστική επιτροπή. Η επιτροπή του θέτει ερωτήματα σχετικά. Ο βαθμός στηρίζεται κατά 65% στη γραπτή παρουσίαση και 35% στην προφορική.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Given at each leacture [https://blackboard.lib.auth.gr/webapps/portal/frameset.jsp?tab_group=courses&url=%2Fwebapps%2Fblackboard%2Fexecute%2FcourseMain%3Fcourse_id%3D_1639_1]
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-08-2013