ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ι / DIRECTING TRENDS IN EUROPE I
ΚωδικόςΠΡ0301
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΖαφειριος Νικητας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000492

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης635
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΣκηνοθεσίαΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Αλεξανδρος Ευκλειδης
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600121847
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
H παράδοση έχει εισαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στη γνωριμία των φοιτητών και φοιτητριών με την ανάδυση, τη διαμόρφωση και την εξέλιξη της σκηνοθετικής τέχνης και των καλλιτεχνικών ρευμάτων της από τις αρχές του 19ου αιώνα ώς τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το πρώτο μέρος αυτής της παράδοσης προσφέρει καταρχάς τη δυνατότητα στο φοιτητή να αποκτήσει ένα συνοπτικό διάγραμμα της εμφάνισης και διαμόρφωσης της τέχνης του σκηνοθέτη στην ευρωπαϊκή και νεοελληνική σκηνή, από τις καταβολές της ώς τον Μεσοπόλεμο. Και, κατά δεύτερο λόγο, έχει ως στόχο να τον εξοικειώσει με τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά ρεύματα στο χώρο της σκηνοθεσίας και με το έργο των κορυφαίων σκηνοθετών της παραπάνω περιόδου.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Διαφάνειες
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων31.51,3
Εξετάσεις512,0
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. ικανότητα εκφραστικού λόγου (10 %) 2. κατανόηση και διατύπωση εννοιών (40%) 3. κριτική ικανότητα (30%) 4. συνθετική ικανότητα (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Toby Cole & Helen Krich Chinoy (Eds.), Directors on Directing; A Source Book of the Modern Theater, Macmillan Publishing Company, New York, 1976. Παύλος Mάτεσης (επιμ.), Aρχιτέκτονες του σύγχρονου θεάτρου, μετ. Λίζα Mαντζοπούλου, Δωδώνη, Aθήνα, χ.χ. Jean-Francois Dusigne (επιμ.), Από το θέατρο τέχνης στην τέχνη του θεάτρου ανθολογία θεμελιακών κειμένων του 20ού αιώνα, επιλογή και απόδοση Μάγια Λυμπεροπούλου, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Πάτρα, 2002. Denis Bablet, Ιστορία σύγχρονης σκηνοθεσίας. 1ος τόμος: 1887-1914, μετ. Δαμιανός Κωνσταντινίδης, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2008. Jacqueline Jomaron, Ιστορία σύγχρονης σκηνοθεσίας. 2ος τόμος: 1914-1940, μετ. Δαμιανός Κωνσταντινίδης, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2009. Samuel L. Leiter, The Great Stage Directors; 100 Distinguished Careers of the Theater, Facts on File, New York, 1994. Shomit Mitter & Maria Shevtsova (Eds.), Fifty Key Theatre Directors, Routledge, London & New York, 2005. Αντώνης Γλυτζουρής, Η σκηνοθετική τέχνη στην Ελλάδα, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο, 2011 (πρώτη έκδοση: Ελληνικά Γράμματα 2001).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Marvin Carlson, Goethe and the Weimar Theatre, New York & London, 1978. Dieter Borchmeyer, Richard Wagner; Theory and Theatre, transl. by Stewart Spencer, Oxford University Press, 1991. Steven DeHart, The Meininger Theater 1776-1926, UMI Research Press, Michigan, ²1981. Max Grube, Geschichte der Meininger, Stuttgart, Berlin, Leipzig, 1926 [The Story of the Meininger, transl. A. M. Koller, University of Miami Press, Florida, 1970]. Ann Marie Koller, Georg II of Saxe-Meiningen and the German Stage, Stanford University Press, California, 1984. Jean Chothia, André Antoine, Cambridge University Press, Cambridge, 1991. John Henderson, The First Avant-Garde (1887-1894); Sources of the Modern French Theater, George G. Harrap & CO. LTD, London, 1971. Claus Horst, The Theatre Director Otto Brahm, UMI Research Press, Michigan, ²1981. Bettina Knapp, The Reign of the Theatrical Director in French Theater: 1887-1924, Whitston Publication Company, N.Y., 1988. J. L. Styan, Modern Drama in Theory and Practice vol. 1-3 Jean Benedetti, Stanislavsky: An Introduction, Routledge, London & NY, 2004 (¹1982) Jean Benedetti, The Moscow Art Theatre Letters, Routledge, London & NY, 1991 Claudine Amiard Chevrel, Le Théâtre Artistique de Moscou (1898-1917), CNRS, Paris, 1979 Rose Whyman, Stanislavsky System of Acting; Legacy and Influence in Modern Performance, Cambridge University Press, Cambridge, 2008. Nick Worall, The Moscow Art Theatre, Routledge, London, 1996. Frantisek Deak, Symbolist Theatre: The Formation of an Avant-Garde, John Hopkins University Press, Baltimore, 1993. Jacques Robichez, Le Symbolisme au théâtre: Lugné-Poe et les débuts de l'Oeuvre, Paris, 1957. Dennis Bablet, The Theatre of Edward Gordon Craig, Methuen, London, ²1981. Richard Beacham, Adolphe Appia; Theater Artist, Cambridge University Press, Cambridge, 1987. J. M. Walton (ed.), Craig on theatre, Methuen, London, 1991. Dennis Bablet (ed.), L’Expressionisme dans le théâtre européen, CNRS, Paris, 1971. Günter Berghaus Theatre, Performance and the Historical Avant-Garde, Palgrave Studies in Theatre and Performance History, Palgrave / Macmillan, New York, 2005 Heinrich Braulich, Max Reinhardt, Theater zwischen Traum und Wirklichkeit, Berlin, 1969. Leonard M. Fiedler, Max Reinhardt in Selbstzeugnissen und Bilddokumenten, Rowohlt, Hamburg, 1975. Heinz Kindermann, Max Reinhardts Weltwirkung: Ursachen, Erscheinungsformen und Grenzen, Bohlau in Kommission, Graz/Wien, 1969. David F. Kuhns, German Expressionist Theatre: the Actor and the Stage, Cambridge University Press, Cambridge, N.Y., 1997. J. L. Styan, Max Reinhardt, Cambridge University Press, Cambridge, 1982. Edward Braun, The Theatre of Meyerhold; Revolution on the Modern Stage, Methuen, London, 1986 Konstantin Rudnitsky, Russian and Soviet Theatre; Tradition and the Avant-Garde, Thames & Hudson, London, 1988 Sharon Marie Carnicke, The Theatrical Instict. Nikolai Evreinov and the Russian Theatre of the Early Twentieth Century, Peter Lang, New York, 1989. Spencer Golub, Evreinov: The Theater of Paradox and Transformation, UMI Research Press, Michigan, 1984. Andrei Malaev-Babel (ed.), The Vakhtangov Sourcebook, Routledge, London & N.Y., 2011. Alexander Tairov, Notes of a Director, University of Miami Press, Florida, 1969. Nick Worrall, Modernism to Realism on the Soviet Stage; Tairov - Vakhtangov - Okhlopkov, Cambridge University Press, Cambridge, 1989
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-04-2017