Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές,τριες θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- Κατανοούν τους βασικούς όρους/θεωρίες της ΕΚΕ και της εταιρικής ηθικής,
- Αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τη στρατηγική σημασία της ηθικής και κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς για τη διηνεκή
επιτυχία των επιχειρήσεων στη σύγχρονη πραγματικότητα, καθώς και τη σημασία της ένταξή της κοινωνικής ανταπόκρισης της
επιχείρησης στο στρατηγικό σχεδιασμό και στο στρατηγικό μάνατζμεντ,
- Να προσεγγίζουν κριτικά, στηριζόμενοι,ες στο θεωρητικό υπόβαθρο του μαθήματος, επιχειρηματικά προβλήματα/θέματα
λαμβάνοντας υπόψη και την κοινωνική - περιβαλλοντική διάσταση κάθε απόφασης που αφορά μία επιχείρηση,
- Είναι ικανοί,ες να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,
- Αναγνωρίζουν και να αξιολογήσουν τον ρόλο των ενδιαφερόμενων μερών ενός οργανισμού, καθώς και βασικά χαρακτηριστικά της
αγοράς και των πελατών, της εταιρικής διακυβέρνησης, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος αναφορικά με την εταιρική
ευθύνη και ηθική,
- Κατανοούν και να εμβαθύνουν σε πρότυπα της κοινωνικής διάστασης της ΕΚΕ και σε δείκτες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης,
- Να μελετούν και να συντάσσουν Κοινωνικό Απολογισμό, ο οποίος επιτρέπει την καταγραφή, παρακολούθηση και αξιολόγηση της κοινωνικής και περιβαλλοντικής απόδοσης μίας επιχείρησης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θα καλυφθούν οι παρακάτω ενότητες:
- Εισαγωγή στην έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (EKE)
- Επιχείρηση και Κοινωνία: Το Κοινωνικό Συμβόλαιο
- Η Επιχείρηση ως Καλός «Πολίτης» (Corporate Citizenship): Κοινωνική Υποχρέωση – Κοινωνική Ευθύνη
- Η Επιχείρηση ως Καλός «Πολίτης» (Corporate Citizenship): Κοινωνική Ανταπόκριση, Απόδοση (Βιώσιμη ανάπτυξη και η τριπλή
αρχή)
- Σχεδιασμός και Εφαρμογή Προγραμμάτων ΕΚΕ - Κοινωνικός Απολογισμός -Πρωτοβουλίες σε Ευρώπη – ΗΠΑ για την ΕΚΕ
- Η Προσέγγιση των Ομάδων Συμ-μετόχων και η Διοίκηση τους
- Εταιρική Διακυβέρνηση
- Δημόσιες Σχέσεις και Διαχείριση Κρίσεων
- Εισαγωγή στην Επιχειρηματική Ηθική
- Ηθική σε Επίπεδο Ατόμου και Οργάνωσης
- Πελάτες, Εργαζόμενοι, Κράτος ως Ομάδες Συμ-μετόχων
- Παρακολούθηση - Σχολιασμός Ντοκιμαντέρ
Λέξεις Κλειδιά
ΕΚΕ, Ηθική, Εταιρικής Διακυβέρνηση, Ομάδες Συμ-μετόχων, Κοινωνική απόδοση και απολογισμός
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Haski-Leventhal D. (2018). Στρατηγική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Επιμέλεια: Μανασάκης, Κ. και Θερίου , Γ. Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε. (Κωδικός στον Εύδοξο:77106826)
- Πατατούκας, Κ, Μπατσινίλας, Ε. και Πατατούκας, Π. (2015). Σύγχρονες αντιλήψεις διοίκησης και ελέγχου επιχειρήσεων. Εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ, Αθήνα (Κωδικός στον Εύδοξο: 50663015)
- Πουλιόπουλος, Λ, Τριανταφυλλίδου, Α και Πουλιόπουλος, Θ. (2017). Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Εκδόσεις Παρίκου Μ. και ΣΙΑ ΕΠΕ, Αθήνα. (Κωδικός στον Εύδοξο: 68403528).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Buchholtz, A. and Carroll, A.B. (2012), Business and Society: Ethics and Stakeholders Management, South Western, ;
8th edition Canada
- Carroll, A.B. and Buchholtz, A. (2011). Business and Society: Ethics, Sustainability, and Stakeholder Management ,
South-Western College Pub; 8th edition
- Crane, A. and Matten, D. (2010). Business Ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of
Globalization, Oxford University Press, USA; 3 ed
- Θανόπουλος, Γ. (2003), Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογία, Interbooks, Αθήνα
- Βαξεβανίδου Μ. (2011). Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.