ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ) 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ) 1 / ISSUES OF THE PERCEPTION IN CONTEMPORARY ART.(FROM PERCEPTION TO INTERPRETATION) 1
ΚωδικόςΕΘΖΑΣΕ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Διβάρης
Γνωστικό ΑντικείμενοΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015008

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 31
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό742

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ) 1
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600123619
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα. Πώς να αναπτύξουν την γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο. Πώς να αναπτύξουν επαγγελματισμό στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη, στις τεχνικές δεξιότητες και στις παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν. Να έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους, στις εννοιολογικές τους προτάσεις. Να έχουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο. Να αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικούς θεατές Ικανότητα αντίληψης του περιεχομένου στο οποίο το κάθε έργο μπορεί να αναπτυχθεί Να τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη και επεξεργασία της πτυχιακής εργασίας Ικανότητα να δρουν αποτελεσματικά στις συνθήκες του επαγγελματικού περιβάλλοντος Ανάπτυξη βασικών ερευνητικών μεθόδων ώστε με την πρόσληψη της πληροφορίας να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά και να συλλέξουν περαιτέρω άλλες πληροφορίες. Ικανότητα ανάπτυξης και κατανόησης της θεωρίας, της εννοιολογικής προσέγγισης και της μεθοδολογίας που αντιστοιχεί σε ένα γνωστικό πεδίο, που προκύπτει μέσα από την εικαστικά αναζήτηση. Την ικανότητα να ασκεί ενδεδειγμένη κριτική σε έναν αριθμό από σύνθετες καταστάσεις και συμφραζόμενα Την ικανότητα να δρα σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις Την ικανότητα να αναπτύξουν το θέμα τους δημόσια Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους Διατύπωση καίριων ερωτημάτων και άρθρωση κριτικού λόγου όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών Δημιουργία, διαχείριση, διευθέτηση και παρουσίαση μίας καλλιτεχνικής πρακτικής, επαγγελματικά Αποτελεσματική αντιμετώπιση των προθέσεων , αξιών και εννοιών που παράγονται στον κοινωνικό χώρο Συστηματική κατανόηση της γνώσης που παράγεται μέσα στο εργαστήριο Έμφαση και καλλιέργεια της κριτικής άποψης των σύγχρονων εξελίξεων Παρουσίαση κατόπιν ανίχνευσης των δεδομένων και εξειδίκευση της έρευνας σε ένα υψηλό επίπεδο Αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η ύλη πραγματεύεται την διαλεκτική σχέση ανάμεσα στο υποκείμενο που εγγράφεται στην προθετικότητα της αντίληψης(Φαινομενολογία της αντίληψης M.Merleau-Ponty) και του έργου τέχνης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωδ: 10334 «Η αμφιβολία του Σεζάν. Το μάτι και το πνεύμα», Μ. Μερλώ – Ποντύ Κωδ: 1892 «Ερμηνείες του Πραγματικού. Η Σύγχρονη Τέχνη στην Δεκαετία του ‘80», X. Σαββόπουλος Κωδ: 32997517 «Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνολογικής αναπαραγωγής», W. Benjamin
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-07-2018