ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ / History of Natural Sciences
ΚωδικόςΚ109
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΧημείας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002677

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Χημείας (2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΕπιλογής Κατεύθυνσης745
ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΗΛΕΚΤΡΟΧΗΜΕΙΑΠροαιρετικό745
ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ-ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΕΦΑΡΜΟΓΕΣΠροαιρετικό745
ΧΗΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑΠροαιρετικό745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600124110

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΧημείας (Παλαιό Α)
ΌροφοςΌροφος 3
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 409 (293)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 11:00 έως 14:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Εκ της θέσης του μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών, έχει προϋπάρξει επαφή των φοιτητών με όλα τα βασικά επιμέρους αντικείεμνα της Χημείας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας των μαθημάτων οι φοιτητές αναμένεται να μπορούν να: 1. Γνωρίζουν τα κύρια φιλοσοφικά ρεύματα που υπήρξαν κατά καιρούς. 2. Γνωρίζουν τη σχέση κάθε φιλοσοφικού ρεύματος με την επιστήμη 3. Γνωρίζουν τους κύριους σταθμούς της εξέλιξης των επιστημών 4. Γνωρίζουν τις τρέχουσες επιστημονικές θεωρίες καθώς και αυτές που αντικατέστησαν 5. Την πορεία που διαγράφεται από τη διατύπωση μιας πρότασης ως την αποδοχή της ως επιστημονικής θεωρίας. 6. Τις γενικές περιόδους εξέλιξης της επιστήμης και ειδικότερα της επιστήμης της Χημείας 7. Τα κυριότερα πρόσωπα που σχετίζονται με τις παραπάνω εξελίξεις. 8. Έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία αυτά ως βοηθητικά στη διδασκαλία της Χημείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διάκριση επιστήμης και φιλοσοφίας. Φιλοσοφικά ρεύματα και επιστημονικές θεωρίες. Αλήθεια, πίστη, γνώση. Η θεώρηση της επιστήμης στις πρώιμες φιλοσοφικές θεωρίες. Σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες. Ιστορική εξέλιξη των αντιλήψεων για τη Χημεία από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή. Στοιχεία για πρόσωπα και επιτεύγμωατα στο χώρο των επιστημών και της Χημείας ειδικότερα.
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορία της Χημείας, Ιστορία των Επιστημών, Η Επιστήμη στη Φιλοσοφία, Επιστημονικές θεωρίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • διαδικτυακό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)50,2
Εξετάσεις301,2
Σύνολο743,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση της εργασίας ή των εργασιών που έχουν ανατεθεί στα πλαίσια παρουσίασής τους και αυτοαξιολόγηση. Αξιολόγηση σε εξετάσεις με τη μορφή ερωτημάτων πολλαπλών επιλογών και σύντομης ανάπτυξης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στοιχεία Ιστορίας των Επιστημών. Χημεία. Περικλής Ακριβος, εκδόσεις ΖΗΤΗ, Θεσσαλονίκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Ε. Ι. Μπιτσάκης, Διαλεκτική και νεώτερη φυσική, Δαίδαλος Ι. Ζαχαρόπουλος • Δ. Σφενδόνη - Μέντζου, Φιλοσοφία της επιστήμης Εισαγωγή, Ζήτη • Η. Butterfield, Η καταγωγή της σύγχρονης επιστήμης 1300-1800, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης • A.G. Debus, Άνθρωπος και φύση στην Αναγέννηση, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης • R.O. Gandy, C.W. Kilmister, G. Kreisel, κ.ά., Επιστημονική σκέψη 1900-1960, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης • I. Asimov, A Short History of Chemistry, Greenwood Press Publishers, 1965. • J. Baggott, The Meaning of Quantum Theory, Oxford Science Publications, 1992. • C. Bailey, The Greek Atomists and Epicurus. A Study, Russel & Russell, New York, 1928. • A.G. Debus, The chemical Philosophy. Paracelsian Science and Medicine in the Sixteenth and Seventeenth Centuries, Science History Publications, 1977. • M. Faraday, The Chemical History of a Candle, The Viking Press, 1960. • R. Hall, The revolution in Science. 1500-1750, Longman, London, 1983. • H.M. Leicester, Historical Background to Chemistry, Dover, 1971. • R. Mierzecki, The Historical Development of Chemical Concepts, Dordrecht, 1991. • J.R. Partington, A Short History of Chemistry, Dover, 1937
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2017