ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ (ΑΡΧΕΣ-1789)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ (ΑΡΧΕΣ-1789) / MODERN GREEK POETRY, PROSE AND THEATRE
ΚωδικόςΝΕΦ202
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000957

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 463
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ (ΑΡΧΕΣ-1789)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600127767
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Μαρκομιχελάκη Τ.(ΠΕ-Ω)Αναστασία Μαρκομιχελάκη
2. Μαρκομιχελάκη.(Α-ΚΑ)Αναστασία Μαρκομιχελάκη
3. Σταυρακοπούλου Σ.(ΚΕ-ΠΑ)Σωτηρία Σταυρακοπούλου

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133)
ΗμερολόγιοΤρίτη 08:30 έως 11:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 08:30 έως 11:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση: -Να εξετάζουν τους πρώτους αιώνες της νεοελληνικής λογοτεχνίας σε σχέση με τα αισθητικά, πολιτισμικά, πολιτικά και κοινωνικά συμφραζόμενα της εποχής. -Να αναγνωρίζουν τα κυριότερα κείμενα που διδάχτηκαν και να μπορούν να τα τοποθετούν στον χώρο και τον χρόνο. -Να επιχειρούν ερμηνείες και να προσεγγίζουν συγγραφείς και αντιπροσωπευτικά κείμενα της παλαιότερης νεοελληνικής λογοτεχνίας. -Να αποδίδουν τα κείμενα αυτά σε δόκιμο νεοελληνικό λόγο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παράδοση: Διδάσκεται η ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας από τις αρχές ώς τα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης και τη στερέωση του Νεοελληνκού Διαφωτισμού. Επίσης, διδάσκεται η επιλογή αποσπασμάτων από έμμετρα και πεζά κείμενα της περιόδου αυτής. Ειδικότερα, βλ. αναλυτικές πληροφορίες μαθήματος αναρτημένες στις διαδικτυακές μερίδες των διδασκόντων. Βάση των μαθημάτων: (1)Για το ιστορικογραμματολογικό μέρος, τα αντίστοιχα κεφάλαια Ιστοριών της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (κατά προτίμηση, του Λίνου Πολίτη) και το εισαγωγικό εγχειρίδιο του Γ. Κεχαγιόγλου "Από τον ύστερο Μεσαίωνα ώς τον 18ο αι..." (2) Για τα έμμετρα κείμενα η "Ποιητική Ανθολογία" του Λίνου Πολίτη (βιβλία Α΄-Δ΄, εκδ. Δωδώνη), στην αναρτημένη επιλογή της διαδικτυακής μερίδας www.lit.auth.gr/node/119 (φάκελοι 1-13), ενώ για τα πεζά κείμενα η "Πεζογραφική Ανθολογία" του Γ. Κεχαγιόγλου (τ. 1, εκδ. Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών) και το Γλωσσάρι τoυ τ. 2 της ίδιας ανθολογίας, αναρτημένο στην παραπάνω διαδικτυακή μερίδα.
Λέξεις Κλειδιά
ποίηση, θέατρο, στιχουργία, ιστορία λογοτεχνίας, Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Μπαρόκ, Kλασικισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων140,5
Εξετάσεις843
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτή ή προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η γραπτή δοκιμασία αξιολόγησης απαρτίζεται τόσο από ερωτήματα σύντομης απάντησης όσο και από ερωτήματα ανάπτυξης όπου εξετάζεται η συντακτική και γραμματική ικανότητα των φοιτητών. Η προφορική δοκιμασία αξιολόγησης συνίσταται σε ερωτήματα σύντομης απάντησης καθώς και σε γλωσσικό, μερικό και θεματικό έλεγχο πάνω σε κείμενα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Γ. Κεχαγιόγλου, Πεζογραφική Ανθολογία. Αφηγηματικός γραπτός νεοελληνικός λόγος, τόμ. 1: Από τα τέλη του Βυζαντίου ως τη Γαλλική Επανάσταση, Α.Π.Θ./Ι. Ν. Σ. , 2001, Κ. Ε.: 3239 2) Γ. Κεχαγιόγλου, Από τον ύστερο Μεσαίωνα ως τον 18ο αιώνα. Εισαγωγή στα παλιότερα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Ι. Ν. Σ. , 2009. Κ.Ε.:3362
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πρόσθετες εισαγωγικού χαρακτήρα μελέτες για τον "Διγενή Ακρίτη", τον "Λίβιστρο", τον "Απόκοπο", τον "Ερωτόκριτο", και τα έργα του Γ. Χορτάτση.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-02-2018