ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ / DIGITAL MEDIA DESIGN
Κωδικός05TT11
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΓΝΩΣΗ Η/Υ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002571

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 59
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν533

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600127902

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο - πτέρυγα Α (Αρχιτεκτόνων Μηχ.)
ΌροφοςΌροφος 1
Αίθουσα203 (22)
ΗμερολόγιοΤρίτη 16:00 έως 19:00
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να κάνουν χρήση διαφόρων ψηφιακών μεθόδων και τεχνικών μοντελοποίησης, εμψύχωσης, επεξεργασίας εικόνας και οπτικοακουστικής σύνθεσης. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα έχουν μπορούν να διαχειριστούν το ρόλο της αφήγησης στο πλαίσιο της κινούμενης εικόνας, καθώς και να αποδώσουν δημιουργικά ποικίλα μεταφορικά σχήματα ή αφαιρετικές έννοιες στο πλαίσιο του σχεδιασμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το παρόν μάθημα επανατοποθετεί την έννοια του χώρου στο πλαίσιο της ψηφιακής κουλτούρας - οι χωρικές έννοιες αποκτούν διευρυμένες διαστάσεις, ολισθαίνοντας από την αυστηρά προσδιορισμένη γεωμετρία ή φόρμα και τις σαφείς σχεδιαστικές επιλύσεις, προς τις νοητικές, εννοιολογικές ή μεταφορικές αναπαραστάσεις του χώρου με τη βοήθεια των ψηφιακών μέσων. Τα χωρικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης ψηφιακής εικόνας διερευνώνται ως εν δυνάμει φορείς νοημάτων και εμπειριών στο πλαίσιο της ψηφιακής αναπαράστασης αλλά και του σύγχρονου πολιτισμού εν γένει. Το μάθημα καλεί τους σπουδαστές να συμμετάσχουν σε μία ερευνητική διαδικασία σχεδιασμού, κάνοντας χρήση διαφόρων ψηφιακών μεθόδων και τεχνικών μοντελοποίησης, εμψύχωσης, επεξεργασίας εικόνας και οπτικοακουστικής σύνθεσης. Σε ένα δεύτερο επίπεδο καλούνται να προσδιορίσουν το ρόλο της αφήγησης στο πλαίσιο της κινούμενης εικόνας. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ο δημιουργικός αναστοχασμός επάνω σε ζητήματα αϋλότητας, συμβολισμού, αφαίρεσης και εννοιολογικού σχεδιασμού. Παράλληλα, συζητιέται ο ρόλος του αρχιτέκτονα στην ψηφιακή εποχή, καθώς και η σημασία της υπερβατικής ματιάς στη διαδικασία της αναπαράστασης και του σχεδιασμού. Οι σπουδαστές με τη σειρά τους καλούνται να πειραματιστούν, να αναγνωρίσουν, να συζητήσουν ζητήματα υπερβατικότητας της ψηφιακής εικόνας και κατόπιν να συνθέσουν το δικό τους φανταστικό «χώρο του νου», αναπαριστώντας μία ιδέα ή εμπειρία, μέσα από εννοιολογικά άλματα, χρήση του μεταφορικού λόγου, δημιουργικές και ποιητικές παραβιάσεις των αρχιτεκτονικών κανόνων και των καθιερωμένων πρακτικών. Οργάνωση μαθήματος Η δομή του μαθήματος περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, τα οποία εξελίσσονται παράλληλα. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει σειρά διαλέξεων, συζητήσεων και προβολών οι οποίες αποσκοπούν στην εξοικείωση των φοιτητών με ζητήματα της ψηφιακής και κινούμενης εικόνας. Μέσα από τη χρήση παραδειγμάτων από διαφορετικά πεδία (π.χ. διαδίκτυο, κινηματογράφος, ηλεκτρονικά παιχνίδια, διαφήμιση) αναλύονται προσεγγίσεις, ερμηνείες και αναπαραστάσεις του χώρου και των αφηγηματικών τους χαρακτηριστικών όπως αυτά παρουσιάζονται στα διάφορα ψηφιακά μέσα, ή βιώνονται κατά τη χρήση τους. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει άσκηση η οποία εξελίσσεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Αυτή μπορεί να πάρει τη μορφή ενός οπτικοακουστικού έργου, μίας ερευνητικής διαδικασίας, μίας αναπαράστασης ενός συμβάντος ή μίας μεταφοράς. Κάθε τελική εργασία, μπορεί να περιλαμβάνει κείμενα, σχέδια, τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, animation, φωτογραφικές συνθέσεις, διαδραστικές εφαρμογές, ή όποιο άλλο μέσο εξυπηρετεί την ιδέα τους.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • προβολές
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές καλούνται να παραδώσουν την ολοκληρωμένη πρότασή τους όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για την αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η ενεργή συμμετοχή στο μάθημα, η ανταπόκρισή στα ζητούμενα του μαθήματος, η κριτική ικανότητα, η ευρηματικότητα και η πρωτοτυπία των έργων.
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bachelard, G., The poetics of space, Beacon Press, Boston, 1994 Barak A., Psychological aspects of cyberspace: theory, research, applications, Cambridge University Press, 2008 Barthes, R., Image-Music-Text, Hill and Wang, New York, 1978 Baudrillard, J., Simulacra and Simulation, University of Michigan Press, 1995 Beckmann J., The virtual dimension: architecture, representation, and crash culture, Princeton Architectural Press, 1998 Benedikt, M. (Ed.), Cyberspace: First Steps, The MIT Press, Cambridge, 1991 Borries, V. et. al. Space Time Play: Computer Games, Architecture and Urbanism: The Next Level, Birkhäuser Architecture, 2007 Ellis, J., Visible Fictions: Cinema, Television, Video, Routledge,2nd ed.,1992 Foucault, M., Of Other Spaces: Heterotopias, Architecture, Mouvement, Continuité, 1984 Grosz, E., Architecture from the Outside - Essays on Virtual and Real Space, The MIT Press, Cambridge, 2001 Knowles, M. και Moon, R., Introducing metaphor, Routledge, London, 2005 Metz, Ch., The Imaginary Signifier: Psychoanalysis and the Cinema, Indiana University Press,1986
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2019