ΕΠΙΛΟΓΕΣ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΦΥΕΙΣ ΠΟΛΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΛΟΓΕΣ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΦΥΕΙΣ ΠΟΛΕΙΣ / ELECTIVE MODULE: DIGITAL CITIES - INTELLIGENS CITIES
Κωδικός07TT13
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002559

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής743

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΛΟΓΕΣ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΦΥΕΙΣ ΠΟΛΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600127910

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο - πτέρυγα Α (Αρχιτεκτόνων Μηχ.)
ΌροφοςΙσόγειο
Αίθουσα106 (30)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 09:00 έως 11:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν: 1. Κατανοήσει τις έννοιες της ψηφιακής και ευφυούς πόλης. 2. Γνωρίσει τις διαφορετικές προσεγγίσεις που ακολουθούν πόλεις και οργανισμοί σε όλο τον κόσμο για τη δημιουργία ευφυών πόλεων 3. Εξοικειωθεί με τις βασικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη δημιουργία ψηφιακών και ευφυών πόλεων. 4. Θα είναι σε θέσει να εκπονήσουν ένα στρατηγικό σχέδιο δημιουργίας ευφυούς πόλης.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα 07ΤΤ13 επικεντρώνεται σε ένα νέο παράδειγμα ανάπτυξης και σχεδιασμού των πόλεων, αυτό της ευφυούς πόλης. Θα συζητήσουμε παραδείγματα πόλεων που έχουν αναπτύξει ευρυζωνικά δίκτυα και ψηφιακές υπηρεσίες για την υποστήριξη της λειτουργίας τους, χαρακτηριστικές εφαρμογές και λύσεις που οι πόλεις πρέπει να αναπτύξουν, και τεχνολογίες, όπως το Διαδίκτυο των Αντικειμένων, ή συλλογή, ανάλυση και οπτικοποίηση δεδομένων και η τεχνητή νοημοσύνη, που χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των ψηφιακών εφαρμογών για πόλεις. Στο πλαίσιο του μαθήματος, θα μας απασχολήσουν τα παρακάτω 6 θέματα: 1. Έννοια των ευφυών πόλεων: Η γέννηση ενός νέου παραδείγματος αστικής ανάπτυξης και σχεδιασμού. Ομάδα συναφών εννοιών (cyber, digital, smart, intelligent). Το τοπίο βιβλιογραφίας και περιπτώσεων ευφυών πόλεων. 2. Εξελίξεις στα συστήματα καινοτομίας και στις τεχνολογίες που διαμορφώνουν το τοπίο των ευφυών πόλεων. 3. Δομή, λειτουργία και αρχιτεκτονικές ευφυών πόλεων 4. Στρατηγικός προγραμματισμός για ευφυείς πόλεις. Χάρτης πορείας, τυπολογία στρατηγικών, παραδείγματα απόλο τον κόσμο. 5. Στρατηγικές για ευφυείς πόλεις: ευφυή clusters, άτομα και οργανισμοί σε ευφυή περιβάλλοντα, βασικές υποδομές για ευφυείς πόλεις. 6. Ψηφιακές εφαρμογές για πόλεις στα πεδία της οικονομίας της καινοτομίας, των αστικών υποδομών και δικτύων, του περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής, της διοίκησης των πόλεων.Τεχνολογίες, λογισμικό και εφαρμογές στα πεδία του Διαδίκτυου των Αντικειμένων, ή συλλογή, ανάλυση και οπτικοποίηση δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης. Κάθε ένα από τα 13 μαθήματα του εξαμήνου περιλαμβάνει τρία τμήματα: 1. Διάλεξη για κάθε ένα από τα παραπάνω 6 θέματα. 2. Παρουσίαση ενός παραδείγματος σχεδιασμού / οργάνωσης μιας πόλης που εφαρμόζει στρατηγική ευφυούς πόλης. Η παρουσιάσεις θα γίνονται από ομάδες φοιτητών(τριών) που συμμετέχουν στο μάθημα. 3. Συζήτηση διδασκόντων - φοιτητών(τριών) σε σχέση με συναφές άρθρο / κεφάλαιο βιβλίου της βιβλιογραφίας. Η τάξη πρέπει να διαβάζει το αντίστοιχο κείμενο της βιβλιογραφίας πριν από το αντίστοιχο μάθημα.
Λέξεις Κλειδιά
ευφυείς πόλεις, ψηφιακές πόλεις, έξυπνες πόλεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση ή εναλλακτικά συγγραφή εργασίας. Η εργασία θα έχει μέγεθος 6000 λέξεις και θα περιλαμβάνει 20-25 αναφορές
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Komninos, N. (2014). The Age of Intelligent Cities. Smart environments and innovation-for-all strategies. London, Routledge. Chapter 1: “Intelligent cities – smart cities: the landscape”, pp. 13-38. 2. Komninos, N., Schaffers, H., and Pallot, M., (2013).” Open Innovation and Smart Cities”. Open Innovation Yearbook 2013, EU Publications, Directorate-General for Communications Networks, Content and Technology, pp. 34-42 3. Komninos, N. (2011). “Intelligent Cities: Variable geometries of spatial intelligence”. Journal of Intelligent Buildings International, Vol. 3, pp. 1–17. 4. Komninos, N., Kakderi, C., and Tsarchopoulos, P. (2014). “New services design for smart cities: a planning roadmap for user-driven innovation”. Proceedings of 2014 ACM Conference, International Workshop on Wireless and Mobile Technologies for Smart Cities (WiMobCity), pp. 29-39. 5. Komninos, N., and Tsarchopoulos, P. (2012). “Towards Intelligent Thessaloniki: from an agglomeration of apps to smart districts”. Journal of Knowledge Economy, 4(2), pp. 149-168. 6. Komninos, N., Kakderi, C., and Tsarchopoulos, P. (2016).Accelerate the Uptake of Smart City Applications through Cloud Computing.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-10-2024