ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ / FILM THEORY II
Κωδικός2ΘΚ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλευθερία Θανούλη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007578

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 197
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό213

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600127999

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305)
ΗμερολόγιοΤρίτη 12:15 έως 15:35
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα αντιλαμβανονται τις προεκτάσεις βασικών ζητημάτων για τη φυση και λειτουργία του κινηματογραφου, θα κατανοούν βασικές θεωρητικές έννοιες και θα εξασκηθούν στη συμμετοχική παρατήρηση.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με την έννοια της «θεωρίας» και τη μελέτη των βασικών θεωριών του κινηματογράφου που διατυπώθηκαν από τη δεκαετία του ’20 μέχρι περίπου τη δεκαετία του ’60. Ο προβληματισμός γύρω από το αν ο κινηματογράφος είναι τέχνη και υπό ποιες προϋποθέσεις εμφανίστηκε από τα πρώτα βήματα του νέου αυτού μέσου στις αρχές του 20ου αιώνα και εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι τις μέρες μας. Μελετώντας μια σειρά από θεωρητικές απόψεις σχετικά με τη φύση, το ρόλο και τη λειτουργία του κινηματογράφου θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε την πολυπλοκότητα του μέσου και να ρίξουμε φως στα κεντρικά ζητήματα της θεωρίας του σινεμά.
Λέξεις Κλειδιά
κινηματογραφος και πραγματικοτητα, τεχνη, ειδη, δημιουργος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint, e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις571,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Εξετάσεις30,1
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Υπάρχουν ρητά προσδιορισμένα κριτήρια στο προγραμμα του μαθηματος. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος θα προκύπτει από τις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου κατά 70% και από τη γραπτή εργασία κατά 30% (10% αναλογεί στην προφορική παρουσίαση). Και τα δύο είναι απαραίτητα για την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [2825]: Η Μορφή του Φιλμ, Σ.Μ. Αϊζενστάιν Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [2229]: Τι Είναι ο Κινηματογράφος, Αντρέ Μπαζέν Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [2232]: Τι Είναι ο Κινηματογράφος, Αντρέ Μπαζέν Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [3032]: Θεωρίες του Κινηματογράφου, Ειρήνη Στάθη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Andrew, D. (1984), Concepts in Film Theory (Oxford: Oxford University Press). Bordwell, D. (1985), Narration in the Fiction Film (London: Routledge). ––––––––, J. Staiger, and K. Thompson (1985), The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960 (New York: Routledge). Braudy, L. and M. Cohen ((1999) (eds), Film Theory and Criticism: Introductory Readings (New York: Oxford University Press). Carroll, N. (1996), Theorizing the Moving Image (New York: Cambridge University Press). Caughie, J. (1981) (ed), Theories ofAuthorship: A Reader (London: Routledge). Grant, B. K. (1995) (ed), Film Genre Reader II (Austin, TX: University Texas Press). Hill, J. and P. Church Gibson (1998) (eds), The Oxford Guide to Film Studies (Oxford: Oxford University Press). Neale, S., (2000), Genre and Hollywood (London and New York: Routledge). Schatz, T. (1981), Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System (New York: McGraw-Hill).
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-11-2018