ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ / Introduction to Auditory Neuroscience
ΚωδικόςΙΑ0422
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλική-Μαρία Ηλιάδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000458

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής632

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600128686
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ
2. Γ΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι δεξιότητες που θα έχουν οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν το μάθημα θα είναι: Πρόσβαση στα σύγχρονα δεδομένα αναφορικά με τους εμπλεκόμενους παράγοντες στην ακουστική αντίληψη σε καθημερινές συνθήκες Αναγνώριση της δυνατότητας ύπαρξης προβλήματος στην ακουστική αντίληψη ομιλίας σε άτομα (παιδιά & ενήλικες) με φυσιολογικό ακουόγραμμα. Αναγνώριση της ανάγκης διεπιστημονικής προσέγγισης σε θέματα ακοής Δυνατότητα Υποψίας Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) Κατηγοροποίηση της ΔΑΕ σε αναπτυξιακή, επίκτητη ή δευτεροπαθής. Γνώση χειρισμού των Κατευθυντήριων οδηγιών Διαγνωστικής προσέγγισης Στοιχεία λήψης αναλυτικού ιστορικού Γνώση πιθανής συνύπαρξης με συγκεκριμένες διαταραχές ή παθήσεις Μέθοδοι αντιμετώπισης των ΔΑΕ
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα μαθήματα γίνονται στο ΑΧΕΠΑ στην Γ' Ψυχιατρική Κλινική. Οι φοιτητές παράλληλα με την ηλεκτρονική δήλωση θα πρέπει να αποστείλουν email στο viliad@auth.gr με τα στοιχεία τους. Η ακουστική αντίληψη δεν περιορίζεται στην ακουστική οξύτητα όπως αυτή καταγράφεται από τις κλασσικές εξετάσεις ακοής, π.χ. το ακουόγραμμα. Η ακουστική επεξεργασία συμπεριλαμβάνει την ακοή και την ακουστική επεξεργασία της πληροφορίας από το κεντρικό ακουστικό νευρικό σύστημα. Η ακουστική επεξεργασία συνδέεται με τις δεξιότητες τις γλώσσας και της ομιλίας και μπορεί να επηρεάζει τις γνωστικές λειτουργίες, την βραχύχρονη μνήμη και την προσοχή. Το συγκεκριμένο μάθημα θα εισάγει τον φοιτητή στη σύγχρονη γνώση και τα επιστημονικά δεδομένα για την εκτίμηση της ακουστικής επεξεργασίας ως θεμελιώδους βάσης για την καθημερινή λειτουργική ακοή. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος (7 πρώτες διαλέξεις-μαθήματα) θα παρουσιαστεί η ακουστική νευροεπιστήμη στο υγιή άνθρωπο και στη συνέχεια θα συμπεριληφθούν και οι διαταραχές ή παθήσεις στις οποίες υπάρχει διαταραχή της ακουστικής επεξεργασίας. Η πλαστικότητα του ακουστικού νευρικού συστήματος θα παρουσιαστεί στην πράξη μέσα από τις ανώτερες ικανότητες ακουστικής επεξεργασίας που παρουσιάζουν οι επαγγελματίες μουσικοί και από την βελτίωση των ικανοτήτων ακουστικής αντίληψης σε παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους μετά από ακουστική εκπαίδευση. Διαταραχές και παθήσεις στις οποίες μπορεί να υπάρχει Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) είναι οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Δυσλεξία, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή), σχιζοφρένεια, Alzheimer’s disease, Ήπια Νοητική Διαταραχή. Μαθήματα α. Περιφερικό ακουστικό σύστημα β. Νευροανατομία & Νευροφυσιολογία του Κεντρικού Ακουστικού Νευρικού Συστήματος Εξέταση ακοής στην κλινική πράξη. Διχωτική Ακοή. Αντίληψη ομιλίας σε θόρυβο Μάθηση & Ακουστική Επεξεργασία Μουσική Αντίληψη Πλαστικότητα του Κεντρικού Ακουστικού Νευρικού Συστήματος ΔΑΕ- βασικά στοιχεία-ανίχνευση-διάγνωση Συνύπαρξη ΔΑΕ με άλλες διαταραχές ή παθήσεις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές & Ακουστική Επεξεργασία Ενήλικες, εμβοές και κεντρική ακουστική επεξεργασία Ηλικιωμένοι, πρεσβυασκουσία, ήπια νοητική διαταραχή, Alzheimer & ΔΑΕ Αντιμετώπιση ΔΑΕ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100,4
Σεμινάρια100,4
Εργαστηριακή Άσκηση70,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις150,6
Σύνολο522
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνδυασμός εργασίας και γραπτών εξετάσεων με την μορφή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [41964108]: Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή/και νευροαναπτυξιακές διαταραχές, Βασιλική-Μαρία Ηλιάδου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Handbook of Central Auditory Processing Disorders F. Musiek & G. Chermak 2014 Plural Publishing
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-01-2019