ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ/ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ/ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ / Exercise Testing/Evaluation of Physical Performance
ΚωδικόςΓΚ3800
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ )
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000577

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 85
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΜάθημα Εμβάθυνσης Φροντιστηριακού ύπουΧειμερινό/Εαρινό-8

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ/ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600130034
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Τμήμα Β Δευτέρα 15:30-17:00 κ Τρίτη 9:30-11:00Ανδρέας Ζαφειρίδης
2. Τμήμα Α Δευτέρα 12:30-14:00 κ Τρίτη 11:00-12:30Ανδρέας Ζαφειρίδης
3. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝΑνδρέας Ζαφειρίδης
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωριμία του φοιτητή/τριας με τις θεωρητικές και πρακτικές αρχές της μέτρησης και αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων στη σχολική φυσική αγωγή, στον αγωνιστικό και μαζικό αθλητισμό. Συγκεκριμένα, το μάθημα περιλαμβάνει: α) εισαγωγή στις θεμελιώδεις αρχές της μέτρησης και αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων, β) εφαρμογή κριτηρίων στην επιλογή των δοκιμασιών και γ) εξοικείωση με συγκεκριμένες δοκιμασίες για τη μέτρηση και την αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων όπως της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας (αντοχής), της αναερόβιας ικανότητας, της ταχύτητας, της δύναμης , της ευκαμψίας, του βασικού μεταβολισμού και της σύστασης του σώματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεμελιώδης αρχές και προσεγγίσεις στη μέτρηση-αξιολόγηση, ενεργειακή δαπάνη, βιολογικοί και φυσιολογικοί παράμετροι που επηρεάζουν την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, βασικές αρχές εργοσπιρομέτρησης, μέτρηση της καρδιοαναπνευστική λειτουργίας στον μαζικό αθλητισμό (θεωρία - πράξη), μέτρηση της καρδιοαναπνευστική λειτουργίας στον αγωνιστικό αθλητισμό (θεωρία - πράξη), μέτρηση της καρδιοαναπνευστική λειτουργίας στο πεδίο (πράξη), προσδιορισμός αναερόβιου και αναπνευστικού κατωφλιού.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις803,1
Εργαστηριακή Άσκηση160,6
Άσκηση Πεδίου160,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων943,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο2088
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομων απαντήσεων σε όλη την ύλη (100%). Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά γραπτώς στους φοιτητές από την αρχή του εξαμήνου. Η διδακτέα ύλη είναι αναρτημένη στο δυαδίκτυο και στον οδηγό σπουδών του τμήματος. Επιπρόσθετα, στη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους και την κατανόηση της ύλης του μαθήματος απαντώντας σε δείγμα ερωτήσεων. Στο τελευταίο μάθημα γίνεται αναλυτική περιγραφή του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων. Οι μονάδες αξιολόγησης της κάθε ερώτησης στο τελικό διαγώνισμα είναι γνωστές γραπτώς στο τελικό έντυπο της τελικής εξέτασης. Θα πρέπει να επιτευχθεί τουλάχιστον το 50% της τελικής εξέτασης, ώστε να θεωρηθεί η εξέταση επιτυχής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
(ι) ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ -ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΥΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Μ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ Ε. ΠΑΠΠΑΔΑΜ Ο.Ε 1991, (ιι) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ACSM (EΠΙΣΤ. ΕΠΙΜ. ΤΑΞΙΛΔΑΡΗΣ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ Α. ΦΑΤΟΥΡΟΣ Ι, ΑΘΛΟΤΥΠΟ ΧΡ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΙΜ. ΓΚΟΛΕΜΗΣ Ο.Ε, 2007
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Dημοσιεύσεις με νέα ερευνητικά δεδομένα, Σημειώσεις από slides του μαθήματος
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-12-2016