ΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ: ΓΚΑΙΤΕ, ΣΙΛΛΕΡ ΚΑΙ Ο ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΪΜΑΡΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ: ΓΚΑΙΤΕ, ΣΙΛΛΕΡ ΚΑΙ Ο ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΪΜΑΡΗΣ / SPECIAL TOPICS IN DRAMA: GOETHE, SCHILLER AND WEIMAR CLASSICISM
ΚωδικόςΘΘ0210
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΤατιάνα Λιάνη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003110

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής Κατεύθυνσης325
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης325
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης325
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης325
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ: ΓΚΑΙΤΕ, ΣΙΛΛΕΡ ΚΑΙ Ο ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΪΜΑΡΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600131693

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξαδακτύλου Β1 Θεωρητικών Όροφος 2ος (618)
ΗμερολόγιοΤρίτη 14:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν μια γενική εποπτεία του ιστορικού/κοινωνικού/πολιτικού πλαισίου του τέλους του 18ου και των αρχών του 19ου αιώνα στις γερμανόφωνες χώρες, θα γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της πεφωτισμένης δεσποτείας και της Γαλλικής Επανάστασης και το πως αυτές επηρέασαν τον Γκαίτε και τον Σίλλερ, ώστε, εμπνευσμένοι και από τον Winkelmann και τη στροφή του στην ελληνική αρχαιότητα να διαμορφώσουν το κίνημα του Κλασικισμού της Βαϊμάρης. Παράλληλα οι φοιτητές θα έχουν γνωρίσει και αναλύσει τα κυριότερα θεατρικά έργα του γερμανικού κλασικισμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σχεδιάγραμμα μαθήματος «Γκαίτε, Σίλλερ και ο Κλασικισμός της Βαϊμάρης» Διδάσκουσα: Τατιάνα Λιάνη (tatianaliani@thea.auth.gr) Χειμερινό εξάμηνο 2018-19 2.10. Εισαγωγικό μάθημα 9.10. Προς τον κλασικισμό της Βαϊμάρης (Διαφωτισμός – «Θύελλα και ορμή») 16.10. Ο κλασικισμός της Βαϊμάρης (α’ μέρος) – Ιστορικό & πολιτικό πλαίσιο 23.10. (διπλό μάθημα 13.00 – 17.00) Ο κλασικισμός της Βαϊμάρης (β’ μέρος) – Γκαίτε & Σίλλερ - Προβολή ταινίας «Ο νεαρός Γκαίτε» 30.10. Σίλλερ, Δον Κάρλος 6.11. Γκαίτε, Ιφιγένεια εν Ταύροις 13.11. Γκαίτε, Έγμοντ 20.11. Σίλλερ, Μαρία Στούαρτ 27.11. Γκαίτε, Τορκουάτο Τάσσο 4.12. Σίλλερ, Η παρθένα της Ορλεάνης 11.12. Σίλλερ, Γουλιέλμος Τέλλος 18.12. Τελευταίο μάθημα - Συζήτηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Προβολή βίντεο και φωτογραφιών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις702,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων431,7
Εξετάσεις90,4
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές εξετάσεις πάνω στο αντικείμενο των παραδόσεων (70% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές πρέπει να παραδώσουν και 6 μικρές εργασίες (30 % του τελικού βαθμού).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ιφιγένεια εν Ταύροις, Γιόχαν Βόλφανφκ Γκαίτε Έγμοντ, Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε Αλληλογραφία Σίλλερ - Γκαίτε, Benning Willy Η Ευρώπη του 18ου αιώνα, 1713-1789, Anderson M.S. Η καταγωγή του γερμανικού πένθιμου δράματος, Μπένγιαμιν Βάλτερ Γενική ιστορία της Ευρώπης, Dreyfus Francois - Georges,Marx Roland,Poidevin Raymond Οι ληστές : (Οι αναρχικοί), Φρειδερίκος Σίλλερ Συνομιλίες με τον Γκαίτε, Johann Peter Eckermann o Έρωτας και ραδιουργία, Φρειδερίκου Σίλλερ Ανθολογία γερμανικών ποιημάτων, αφορισμών, φιλοσοφημάτων και αποσπασμάτων, Ανθολογία γερμανικών ποιημάτων, αφορισμών, φιλοσοφημάτων και αποσπασμάτων Ιστορία των γυναικών στην Ευρώπη (1500-1800), Όλουεν Ιστορία της Ευρώπης, τόμος 1, Berstein Serge, Milza Pierre
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υποχρεωτικά κείμενα (στη βιβλιοθήκη) Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε, Ιφιγένεια εν Ταύροις (1787) Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε, Έγμοντ (εκδ. 1788) Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε, Τορκουάτο Τάσσο (1790) Φρίντριχ Σίλλερ, Δον Κάρλος (1787) Φρίντριχ Σίλλερ, Μαρία Στούαρτ (1800) Φρίντριχ Σίλλερ, Η παρθένα της Ορλεάνης (1801) Φρίντριχ Σίλλερ, Γουλιέλμος Τέλλος (1803/4) Συμπληρωματική βιβλιογραφία: Willy Benning (επ.), Αλληλογραφία Σίλλερ – Γκαίτε, Κριτική, Αθήνα 2001. Johann-Peter Eckermann, Συνομιλίες με τον Γκαίτε (α’ και β’ τόμος), Printa, Αθήνα 2014. Erika Fischer-Lichte, Ιστορία ευρωπαϊκού δράματος και θεάτρου (α’τόμος), Πλέθρον, Αθήνα 2012, σ. 377-413. Antony Meech, «Classical theatre and the formation of a civil society, 1720-1832» στο: Simon Williams, Maik Hamburger (επ.), A history of German theatre, Cambridge University Press, Κέιμπριτζ 2008, σ. 65-91. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Ιστορία του ευρωπαϊκού πνεύματος, τ. VII, Γιαλλελής, Αθήνα 1976, σ. 421-454. Ιωάννα Παπαγεωργίου, Το ευρωπαϊκό θέατρο από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα 2012, σ. 88-93. Κείμενα στο e-learning του μαθήματος
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-10-2018