Ειδικά θέματα Βυζαντινής Αρχαιολογίας Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕιδικά θέματα Βυζαντινής Αρχαιολογίας Ι / Topics of Special Interest in Byzantine Archaeology Ι
ΚωδικόςΑΒΥ 701
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015943

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ στην Αρχαιολογία, Τέχνη και Πολιτισμό 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Βυζαντινή ΑρχαιολογίαΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-15

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕιδικά θέματα Βυζαντινής Αρχαιολογίας Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600131881
Τύπος Προσφοράς
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα -έχουν έλθει σε επαφή με τη βυζαντινή ζωγραφική από το δεύτερο μισό του 14ου έως το τέλος του 15ου αιώνα -έχουν εμπεδώσει την αναγκαιότητα συνδυασμού της μελέτης της τέχνης με τις ιστορικές και θεολογικές παραμέτρους της εποχής -έχουν κατανοήσει τη συμβολή τους στη μελέτη της εξέλιξης της βυζαντινής τέχνης ως έκφρασης της κοινωνίας στο μεταβατικό στάδιο της συγκεκριμένης περιόδου
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θέμα: Ζητήματα εξέλιξης της βυζαντινής ζωγραφικής στο δεύτερο μισό του 14ου και στον 15ο αιώνα. Επιλέγονται παραδείγματα από τη μνημειακή ζωγραφική, τις φορητές εικόνες και τις μικρογραφίες της περιόδου: Κωνσταντινούπολη, Θεσσαλονίκη, Μακεδονία, Σερβία, Μυστράς, Ρωσία. Εξετάζονται οι εξελίξεις σε συνάρτηση με τις ανατρεπτικές ιστορικές παραμέτρους και τα θεολογικά ζητήματα πριν και μετά την απώλεια της Μακεδονίας εν γένει, της Θεσσαλονίκης, της Κωνσταντινούπολης, του Μυστρά. Εξετάζεται ειδικά η διάχυση των καλλιτεχνικών ρευμάτων στη διασπορά.
Λέξεις Κλειδιά
Βυζαντινή ζωγραφική, παλαιολόγεια περίοδος, πρώιμη οθωμανική κατάκτηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα γίνεται με διαλέξεις της διδάσκουσας στην τάξη, με επισκέψεις σε μνημεία της Θεσσαλονίκης, με παρουσιάσεις εργασιών των φοιτητών και φοιτητριών και με τεστ αξιολόγησης των γνώσεων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σεμινάρια134
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων152
Συγγραφή εργασίας / εργασιών125
Σύνολο450
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση θα στηριχθεί στην συμμετοχή του/της φοιτητή/τριας στο μάθημα (5%), στην προφορική παρουσίαση της εργασίας (20%),και στην γραπτή μορφή της εργασίαςπου θα κατατεθεί στη διδάσκουσα (75%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-12-2023