Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωριμία του φοιτητή/τριας με τις θεωρητικές και πρακτικές αρχές της μέτρησης και αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων στη σχολική φυσική αγωγή, στον αγωνιστικό και μαζικό αθλητισμό. Συγκεκριμένα, το μάθημα περιλαμβάνει: α) εισαγωγή στις θεμελιώδεις αρχές της μέτρησης και αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων, β) εφαρμογή κριτηρίων στην επιλογή των δοκιμασιών και γ) εξοικείωση με συγκεκριμένες δοκιμασίες για τη μέτρηση και την αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων όπως της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας (αντοχής), της αναερόβιας ικανότητας, της ταχύτητας, της δύναμης , της ευκαμψίας, του βασικού μεταβολισμού και της σύστασης του σώματος.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεμελιώδης αρχές και προσεγγίσεις στη μέτρηση-αξιολόγηση, ενεργειακή δαπάνη, βιολογικοί και φυσιολογικοί παράμετροι που επηρεάζουν την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, βασικές αρχές εργοσπιρομέτρησης, μέτρηση της καρδιοαναπνευστική λειτουργίας στον μαζικό αθλητισμό (θεωρία - πράξη), μέτρηση της καρδιοαναπνευστική λειτουργίας στον αγωνιστικό αθλητισμό (θεωρία - πράξη), μέτρηση της καρδιοαναπνευστική λειτουργίας στο πεδίο (πράξη), προσδιορισμός αναερόβιου και αναπνευστικού κατωφλιού.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
(ι) ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ -ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΥΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Μ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ Ε. ΠΑΠΠΑΔΑΜ Ο.Ε 1991, (ιι) ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ACSM (EΠΙΣΤ. ΕΠΙΜ. ΤΑΞΙΛΔΑΡΗΣ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ Α. ΦΑΤΟΥΡΟΣ Ι, ΑΘΛΟΤΥΠΟ ΧΡ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΙΜ. ΓΚΟΛΕΜΗΣ Ο.Ε, 2007