Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα:
1. αντιληφθούν τις έννοιες της Βιομηχανικής Οικονομικής
2. κατανοήσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοτικότητα μιας επιχείρησης τροφίμων και ποτών
3. εκπαιδευτούν σε μεθόδους της οικονομικής ανάλυσης στη διαδικασία λήψης αποφάσεων των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών
4. κατανοήσουν τη δομή της αγορά και την σημασία των αγροτικών συνεταιρισμών στην εύρυθμη λειτουργία της
5. αντιληφθούν την σημασία ύπαρξης των αγροτικών συνεταιρισμών για τους παραγωγούς και τους καταναλωτές
6. κατανοήσουν τα προβλήματα των αγροτικών συνεταιρισμών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές συνθήκες παραγωγής και ζήτησης στους βιομηχανικούς κλάδους. Εφαρμογή της θεωρίας της επιχείρησης σε συνεταιρισμούς και τις επιχειρήσεις κάτω από διαφορετικές δομές αγορών. Οικονομίες κλίμακας και κόστος παραγωγής. Συγκέντρωση. Λειτουργικότητα και ρόλος των συνεταιρισμών στις αγορές. Διαφήμιση-διαφοροποίηση. Επέκταση σε νέες δραστηριότητες. Έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κάθετη ολοκλήρωση. Εμπόδια εισόδου στη βιομηχανία. Περιοριστική τιμολογιακή πολιτική. Συγχωνεύσεις πολιτική προστασίας του ανταγωνισμού.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Pepall, L., Richards, D. and Norman G.(2008) Industrial Organization: Contemporary Theory and Empirical Applications, Blackwell Publishing
Besanko, D. (2017). Economics of Strategy. Wilet Custom (8th edition).
Ποικίλα επιστημονικά άρθρα (διεθνή και ελληνικά).