Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1. γνωρίσουν τα στάδια που ακολουθεί η παραγωγή μίας κινηματογραφικής ταινίας
2. μάθουν τρόπους κατάρτισης σχεδίου για την υλοποίηση και προώθηση μίας κινηματογραφικής ταινίας
3. γνωρίσουν την βαρύτητα και τον τρόπο διαχείρισης ανθρωπίνων δημιουργικών πόρων
4. μάθουν μεθόδους ανάπτυξης ενός κινηματογραφικού σχεδίου
5. Θα γνωρίσουν πιθανούς τρόπους προώθησης και εκμετάλλευσης κινηματογραφικών ταινιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εδώ διδάσκονται συνοπτικά οι έννοιες και οι ρόλοι που συναντώνται στην παραγωγή μίας κινηματογραφικής ταινίας.
Οι φοιτητές έρχονται σε μία πρώτη επαφή με τα στάδια που ακολουθεί για την υλοποίηση της μία κινηματογραφική ταινία:
Η ανάπτυξη του έργου, η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου, η υλοποίηση ενός πακέτου παρουσίασης και προώθησης του, η προσπάθεια ανεύρεσης χρηματοδότησής του, η αναζήτηση καλλιτεχνικών συντελεστών και ομάδας που θα συμμετάσχει, η επαφή με το κύκλωμα διανομής και εκμετάλευσής του.
Η διαδικασία προετοιμασίας της παραγωγής κάτω από την γραμμή, την διαδικάσία γυρισμάτων και αποπεράτωσης – μεταπαραγωγής της ταινίας
Η διαδικασία προώθησης και πώλησης της ταινίας.
Περιγράφεται εισαγωγικά ο ρόλος του Παραγωγού, του σεναριογράφου, του σκηνοθέτη και των άλλων καλλιτεχνικών συντελεστών, καθώς και ο ρόλος της υπόλοιπης ομάδας της παραγωγής. Ξεκαθαρίζονται έννοιες όπως Συμπαραγωγός, Εκτελεστής Παραγωγός, Συνεργάτης Παραγωγός, Οργανωτής Παραγωγής, Διευθυντής Παραγωγής κλπ
Λέξεις Κλειδιά
ανάπτυξη ταινίας, παραγωγή κινηματογράφου, διανομή ταινίας, προώθηση ταινίας
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Mark Steven Bosko, The Complete Independent Movie Marketing Handbook, MWP, 2003
2. Eden H. Wurmfeld, Nicole Shay Laloggia, Independent Filmmakers Manual. Elsevier, 2004