Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
1. Nα επιλύουν συγκεκριμένους τύπους παίγνιων (παίγνια δύο παικτών και μηδενικού αθροίσματος, παίγνια δύο παικτών σε εκτεταμένη μορφή, επαναλαμβανόμενα παίγνια δύο παικτών, παίγνια καταδίωξης και διαφυγής) με αναλυτικές αλλά και υπολογιστικές μεθόδους.
2. Να χρησιμοποιούν τα βασικά λογισμικά επίλυσης παιγνίων (Gambit, Game Theory Explorer, Maple Game Theory Toolbox).
3. Να εφαρμόζουν τις έννοιες της ΘΠ στην μοντελοποίηση προβλημάτων μηχανικού (όπως αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω).
Επιπλέον οι φοιτητές θα έχουν σχηματίσει σαφή διαισθητική αντίληψη της φυσικής σημασίας των εννοιών της Θεωρίας Παιγνίων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι μια εισαγωγή στην Θεωρία Παιγνίων. Αφού παρουσιαστούν τα θεμελιώδη στοιχεία της θεωρίας, δίνεται έμφαση στις εφαρμογές σε προβλήματα ηλεκτρολόγου μηχανικού (τηλεπικοινωνίες, δίκτυα, πράκτορες, ρομποτική, ηλεκτρική ενέργεια). Θα καλυφθούν τα παρακάτω θέματα.
1. Μαθηματικός ορισμός παιγνίων (σε στρατηγική και εκτεταμένη μορφή) και λύσεων αυτών. Παίγνια δύο ή πολλών παικτών και μηδενικού ή μη-μηδενικού αθροίσματος.
2. Η λύση minimax και το σημείο ισορροπίας Nash.
3. Μάθηση, εξέλιξη και υπολογισιμότητα στην Θεωρία Παιγνίων.
4. Εκτετατμένη μορφή με τέλεια και ατελή πληροφορία. Στοχαστικά παίγνια. Επαναλαμβανόμενα παίγνια. Μικτές και συμπεριφορικές στρατηγικές.
5. Εφαρμογές της θεωρίας παιγνίων σε μερικά από τα παρακάτω ζητήματα.
5.1 Καταδίωξη και διαφυγή στην ρομποτική.
5.2 Τηλεπικοινωνίες.
5.3 Δρομολόγηση σε δίκτυα υπολογιστών.
5.4 Διατίμηση ηλεκτρικής ενέργειας.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Martin J. Osborne, Εισαγωγή στη θεωρία παιγνίων, Κλειδάριθμος (2010). ISBN: 9789604613939.
2. Ευάγγελος Φ. Μαγείρου, Παίγνια και αποφάσεις, 2009, ISBN: 9789609310727.
3. Μηλολιδάκης Κωστής , Θεωρία παιγνίων: Μαθηματικά μοντέλα σύγκρουσης και συνεργασίας, Σοφία (2009). ISBN: 960-6706-30-3