Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Επαφή με τα κύρια επιστημολογικά προβλήματα της ιστοριογραφίας της εκπαίδευσης.
2. Ερμηνευτικά σχήματα για τη θεμελίωση και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών συστημάτων γενικά και του ελληνικού ειδικότερα.
3. Κατανόηση και αξιολόγηση των ιδεολογικών και επιστημολογικών ρευμάτων που επηρεάζουν τις εξελίξεις στον τομέα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.
4. Παραδειγματική – πολυπρισματική προσέγγιση μεταρρυθμιστικών επεισοδίων με εστίαση στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964-65.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιστημολογικά θέματα ιστοριογραφίας της ελληνικής εκπαίδευσης. Ιστορία της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτική Πολιτική. Θεμελίωση και εξέλιξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ανατομία συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων και παιδαγωγικών θεμάτων, με έμφαση στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964-65, η οποία προσεγγίζεται ερευνητικά με βάση πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές και πολυπρισματικά, δηλαδή με ποικιλία πηγών και ερμηνευτικών οπτικών (νομοθετικά κείμενα, βιβλιογραφία, εφημερίδες, ανακοινώσεις επιστημονικών φορέων της εποχής, αντιδράσεις σωματείων και ενώσεων, κινηματογραφικές ταινίες κ.λπ.).
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτική Πολιτική, πήγες