ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / COGNITIVE PSYCHOLOGY
ΚωδικόςΕΠ.2.033
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΖωή Μπαμπλέκου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003401

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 68
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600151557

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΙΣΟΓΕΙΟ 05 (176)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 16:00 έως 18:30
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το Τμήμα έχει απευθύνει έγγραφο προς τη ΜΟΔΙΠ Α.Π.Θ., αναλύοντας τις επιφυλάξεις του για την ταξινόμηση που προτείνεται. Έχει υποστηρίξει ότι η κατηγοριοποίηση που χρησιμοποιείται δεν καλύπτει επαρκώς τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Εν αναμονή της ολοκλήρωσης της συζήτησης και της επεξεργασίας των θέσεων αυτών από τη ΜΟΔΙΠ Α.Π.Θ., το Τμήμα επιφυλάσσεται για την συμπλήρωση των σχετικών στόχων, οι οποίοι δεν καλύπτουν την ποικιλότητα εκπαίδευσης που παρέχει. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές εισάγονται στις βασικές έννοιες και θεωρίες της Γνωστικής Ψυχολογίας. Προσεγγίζονται οι λειτουργίες του νου από ψυχολογική σκοπιά και ο σκοπός του μαθήματος είναι να μπορούν οι φοιτητές να κατανοήσουν το γνωστικό υπόστρωμα της μάθησης: τι δηλαδή συμβαίνει στο νου του παιδιού, πώς αυτό επεξεργάζεται τις πληροφορίες και ποιες νοητικές διαδικασίες διέρχεται το μαθησιακό γεγονός.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στη Γνωστική Ψυχολογία. Θεωρίες της επεξεργασίας των πληροφοριών, μοντέλα παράλληλης κατανεμημένης επεξεργασίας. Προφορική και γραπτή γλώσσα: Θεωρίες και μοντέλα. Αισθητηριακή, βραχύχρονη και εργαζόμενη μνήμη: Δομή και μοντέλα. Μακρόχρονη μνήμη: Δομή και μοντέλα. Αναπαράσταση της γνώσης. Διεργασίες κωδικοποίησης και ανάσυρσης των πληροφοριών. Υποβοήθηση της γνωστικής ανάπτυξης: Σκέψη, επίλυση προβλημάτων, οικοδόμηση της γνώσης. Γνωστικές διαδικασίες στην τάξη: Μαθαίνουμε να διαβάζουμε, διαβάζουμε για να μάθουμε, γραφή.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών361,4
Εξετάσεις
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Schacter, D.L., Gilbert, D.T., & Wegner, D.M. (Επιμ. Στ. Βοσνιάδου), Ψυχολογία, Gutenberg, Αθήνα. 2012. [Schacter, D.L., Gilbert, D.T., & Wegner, D.M. (Ed. S. Vosniadou), Psychology, Gutenberg Publishers, Athens.] 2012. Μπαμπλέκου, Ζ. (2011). Γνωστική Ψυχολογία: Μοντέλα μνήμης. Gutenberg, Αθήνα. [Bablekou, Z. (2011). Cognitive Psychology: Models of memory. Gutenberg Publishers. Athens.]
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπαμπλέκου Ζ. (2003). Η ανάπτυξη της μνήμης: Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία. Εκδόσεις Τυπωθήτω. Αθήνα. [Bablekou, Z. (2003). Memory development: A cognitive route through childhood. G. & K. Dardanos Publishers. Athens.] Siegler, R. (2002) (Επιμέλεια: Στ. Βοσνιάδου). Πως σκέφτονται τα παιδιά. Gutenberg, Αθήνα. [Siegler, R. (2002) (Ed. S. Vosniadou). Children's thinking. Gutenberg Publishers. Athens.] Eysenck, Μ. (2010). Βασικές αρχές γνωστικής ψυχολογίας. Gutenberg, Αθήνα. [Eysenck, Μ. (2010). Principles of Cognitive Psychology. Gutenberg Publishers, Athens.]
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2017