ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 9)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 9) / Diploma Thesis - Preparation (Painting 9)
ΚωδικόςΥΚΖΔΕ95
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Διβάρης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017117

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό9530

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 9)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600157683
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επιτυχής ολοκλήρωση των 8 εξαμήνων των εργαστηριακών μαθημάτων της κάθε Κατεύθυνσης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: • αναπτύσσουν μια πρωτότυπη, ολοκληρωμένη και πλήρως υλοποιήσιμη εικαστική πρόταση υψηλού επιπέδου • εργάζονται αποτελεσματικά με στόχο την ανάπτυξη και χρήση βασικών ερευνητικών μεθόδων και εργαλείων που αφορούν την εικαστική τους προσέγγιση και κατεύθυνση • αξιοποιούν κριτικά ζητήματα θεωρίας και ιστορίας της τέχνης στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής τους έρευνας και της εικαστικής τους πρακτικής • αποκτήσουν διευρυμένες ικανότητες παραγωγής και νοηματοδότησης του έργου τους σε διακαλλιτεχνικό, διεπιστημονικό και διεπαγγελματικό πλαίσιο • επιδεικνύουν ικανότητα εντοπισμού, ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων που αφορούν στη συγκρότηση του εικαστικού τους έργου και άπτονται καλλιτεχνικών αλλά και κοινωνικών και δεοντολογικών ζητημάτων • αναπτύξουν φαντασία και δημιουργικότητα που είναι απαραίτητες για την τεχνική εφαρμογή λύσεων στο έργο τους • οργανώνουν ένα ολοκληρωμένο portfolio υψηλού επιπέδου που θα περιλαμβάνει πλήρες υλικό τεκμηρίωσης (οπτικό και κειμενικό) και θα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές παρουσίασης και αξιολόγησης ενός εικαστικού έργου • αποκτήσουν την ικανότητα δημόσιας παρουσίασης και συζήτησης του έργου τους ενώπιον εξειδικευμένου κοινού • διευρύνουν τους τρόπους συσχέτισης του έργου τους με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο • αναπτύξουν πρωτοβουλίες και ικανότητες αυτόνομης εργασίας αλλά και συνεργασίας για την επίτευξη ενός στόχου • αναπτύξουν σε υψηλό βαθμό τη γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης μέσω της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε τα έργα τους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εποχής, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο • επιδεικνύουν επαγγελματισμό, τεχνικές δεξιότητες και παραγωγικές και οργανωτικές ικανότητες τέτοιες ώστε τα τελικά προϊόντα της εργασίας τους να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν κάθε φορά από την πρότασή τους • αναπτύσσουν επαρκώς την ικανότητα να βρίσκουν και να υλοποιούν εναλλακτικές λύσεις πάνω στις δημιουργικές τους ιδέες, τις πειραματικές μεθόδους και τις εννοιολογικές τους προτάσεις
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Προετοιμασία διπλωματικής εργασίας. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος αλλά και μέχρι το τέλος του έτους οι φοιτητές-τριες επεξεργάζονται στο εργαστήριο με την καθοδήγηση των διδασκόντων ένα portfolio υψηλής ποιότητας της κατεύθυνσης επιλογής τους, ώστε να είναι έτοιμοι-ες να προταθούν από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Εργαστηρίου για να αποφοιτήσουν. Η ανάπτυξη και ολοκλήρωση της προετοιμασίας της διπλωματικής τους εργασίας περιλαμβάνει την επεξεργασία της εικαστικής πρότασης των φοιτητών/φοιτητριών ώστε να είναι υλοποιήσιμη και να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, ενσωματώνοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν στη διάρκεια των σπουδών τους. Το περιεχόμενο όλων των εργαστηριακών μαθημάτων εναρμονίζεται με την αισθητική κατεύθυνση του 5oυ Εργαστηρίου Ζωγραφικής που επικεντρώνεται στην διδασκαλία και την ελεύθερη καλλιτεχνική - εργαστηριακή έρευνα της ζωγραφικής με την πιο διευρυμένη μορφή της. Της ζωγραφικής που δεν ερευνά το ίδιο το αντικείμενο προς αναπαράσταση, αλλά επικεντρώνεται στην έρευνα της ίδιας της ζωγραφικής ως αντικείμενο και ως διαδικασίας παραγωγής εννοιών και νέων μορφών. Που δεν ενδιαφέρεται τόσο για την τέχνη "ως παράθυρο στη φύση", όσο για την τέχνη ως "παράθυρο στο χάος". Συνοψίζει την μορφοπλαστική παράδοση των ready mades του Marcel Duchamp και τα objet trouvé του Pablo Picasso έως και την κοινωνικοπολιτική εκδοχή της ματεριαλιστικής ζωγραφικής έρευνας των σχολών του Bauhaus και της Ρώσικης Πρωτοπορίας. Κατά την διάρκεια της εργαστηριακής έρευνας γίνονται αναφορές, στις διάφορες εκδοχές του Dada, του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, του Σουρεαλισμού, των Fluxus, της Pop Art, του Nouveau Réalisme, της Arte Povera, της Εννοιακής Τέχνης, καθώς και σε εκείνες τις τελευταίες εξελίξεις της σύγχρονης τέχνης που επικεντρώνονται στην έρευνα της δομής της εικαστικής γλώσσας σε συνδυασμό με τις ψυχαναλυτικές και τις κοινωνικοπολιτικές της θεωρήσεις. Στην πράξη το Εργαστήριο συνδυάζει την ζωγραφική με τα άλλα μέσα των εικαστικών τεχνών. Το διδακτικό του προσωπικό, με εκκίνηση την ζωγραφική, ερευνά τις πολύμορφες αντιλήψεις που απορρέουν από την χρήση των συνδυασμών πολλαπλών μέσων στον τομέα των εικαστικών τεχνών όπως των κατασκευών, των εγκαταστάσεων, του βίντεο, των ψηφιακών μέσων κλπ. Ερευνά κυρίως, στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής πρακτικής, τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την σύνθεση του πολυδιάστατου χώρου που δημιουργείται κατά την χρήση των συνδυαστικών εικαστικών μέσων. Επίσης δυνητικά πραγματοποιούνται και επιδιώκονται: Διαλέξεις προσκεκλημένων καλλιτεχνών και θεωρητικών της τέχνης. Συνεργασίες με άλλα εργαστήρια διαφορετικών κατευθύνσεων του Τμήματος, και άλλων τμημάτων της Σχολής Καλών Τεχνών και του ΑΠΘ. Εκπαιδευτικές εκδρομές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και επισκέψεις σε μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, σε μουσεία και γκαλερί. Συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς όπως, μουσεία και αίθουσες τέχνης, ή και Σχολές Καλών Τεχνών άλλων πανεπιστημίων. Συμμετοχή των φοιτητών/τριών του εργαστηρίου σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Για τη διδασκαλία του μαθήματος και την εκπόνηση και παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας απαιτούνται ηλεκτρονικοί υπολογιστές και συστήματα προβολής βίντεο και ήχου, καθώς γίνεται χρήση προγραμμάτων και εφαρμογών παρουσίασης (power point), προβολής βίντεο και ήχου, ίντερνετ, καθώς και της πλατφόρμας e-learning όπου αναρτάται το υλικό του μαθήματος. Για την επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και η πλατφόρμα του e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διπλωματική εργασία90030
Σύνολο90030
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κριτήρια αξιολόγησης: Πρωτοτυπία, καινοτομία εικαστικής πρότασης, αρτιότητα σύνθεσης, υψηλό επίπεδο τεχνικής και δεξιοτήτων, αρτιότητα παρουσίασης και καταλόγου έκθεσης, σύμφωνα με το εικαστικό μέσο επιλογής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [12794]: Η τέχνη την εποχή της διακύβευσης, Καλας Νικολας Βιβλίο [10334]: Η αμφιβολία του Σεζάν. Το μάτι και το πνεύμα, Μωρίς Μερλώ-Ποντύ
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-12-2020