ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ / SPECIAL EDUCATION AND EFFECTIVE INSTRUCTION
ΚωδικόςΠ2107
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣουζάνα Παντελιάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009262

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 53
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161741
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν να εξηγήσουν βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής, όπως η αναπηρία και οι ειδικές ανάγκες να συζητούν κριτικά για τα ερμηνευτικά μοντέλα της αναπηρίας να αναφέρουν τα βασικά μαθησιακά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά για κάθε διαγνωστική κατηγορία να εξηγήσουν τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ της ένταξης και της συνεκπαίδευσης να επισημάνουν τις βασικές αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές στην ειδική αγωγή να διακρίνουν τα σύγχρονα σημεία προβληματισμού στην ειδική αγωγή στην Ελλάδα και διεθνώς να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές και γνώσεις της ειδικής αγωγής σε θέματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανάλογα με κάθε ειδική διαγνωστική κατηγορία
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος στο μάθημα είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής και η ανάπτυξη προβληματισμού σχετικά με την κατάλληλη εκπαίδευση για κάθε κατηγορία ειδικών αναγκών. Στο μάθημα, που αποτελεί μια εισαγωγή στην ειδική αγωγή, αναπτύσσονται θεματικές που αφορούν στους στόχους και στο περιεχόμενο της ειδικής αγωγής, στις δομές της ειδικής αγωγής καθώς επίσης και πληροφορίες για κάθε κατηγορία ειδικών αναγκών. Με βάση τα ειδικά χαρακτηριστικά των παιδιών σε κάθε κατηγορία, παρουσιάζονται ερευνητικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις, μέθοδοι και τεχνικές σε τέσσερις άξονες: α) οργάνωση χώρου και μαθησιακού περιβάλλοντος, β) προσαρμοσμένου και εξειδικευμένου εκπαιδευτικού υλικού, γ) στρατηγικών και τεχνικών διδασκαλίας και δ) σύγχρονων τάσεων και προβληματισμού. 1 Η έννοια της αναπηρίας Ιστορικές διαστάσεις Ιατρικό και κοινωνικά μοντέλα 2 Ειδική αγωγή Ιστορική εξέλιξη Η συγκρότηση και το περιεχόμενο 3 Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής Οργάνωση και δομές Διάγνωση και ειδική αγωγή ΚΕΔΔΥ 4 Σχολική ένταξη – συνεκπαίδευση Παράλληλη διδασκαλία Αποτελεσματική διδασκαλία 5 Κινητική αναπηρία και προβλήματα υγείας ΔΕΠ-Υ 6 Κώφωση και Βαρηκοΐα 7 Προβλήματα όρασης 8 Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσκολίες λόγου και ομιλίας 9 Νοητική αναπηρία 10 Το φάσμα του αυτισμού 11 Μετάβαση και ειδική αγωγή Εκπαίδευση 12 Εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή 13 Ανακεφαλαίωση
Λέξεις Κλειδιά
αναπηρία, ειδική αγωγή, συνεκπαίδευση, διαγνωστικές κατηγορίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
χρήση power- point, videos επικοινωνία μέσω e-mails και e-class
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Εξετάσεις612,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με βάση τις εργασίες των φοιτητών/τριών και την τελική εξέταση. Οι εργασίες πρέπει να κατατεθούν όλες και αναλογούν στο 10% της βαθμολογίας. Η τελική εξέταση συμπληρώνει το υπόλοιπο 90% του βαθμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ειδική Αγωγή – Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Σουζάνα Παντελιάδου & Βασίλης Αργυρόπουλος (Επιμ.) Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ 2011 Παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες. Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου (Αυτοέκδοση)
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-07-2017