ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι / Didactics of Mathematics I
Κωδικός0963
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΜαθηματικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000514

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Μαθηματικών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 114
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600166777
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1) έχουν τις βασικές γνώσεις και τα μεθοδολογικά εργαλεία της διδακτικής των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 2) γνωρίζουν πλήρως τι σημαίνει επίλυση ένα μαθηματικού προβλήματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 3) γνωρίζουν τη πρακτική της χρήσης αντιπαραδειγμάτων, της απαγωγής σε άτοπο και της μεθόδου της απόδειξης της μαθηματικής επαγωγής στη διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 4) θα μπορούν να διδάξουν αποτελεσματικά θέματα Άλγεβρας, Γεωμετρίας και Μαθ. Λογισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί μία εισαγωγή στη Διδακτική των Μαθηματικών και επικεντρώνεται στα εξής θέματα: 1) Θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας των Μαθηματικών. Δίνεται έμφαση στις θεωρίες μάθησης της Γεωμετρίας, όπως η θεωρία των επιπέδων διαμόρφωση γεωμετρικής σκέψης. 2) Επίλυση και δημιουργία μαθηματικών προβλημάτων (προτάσεις των G. Polya και A. Schoenfeld και νεώτερων ερευνητών). Εισαγωγή σε απλά προβλήματα διαγωνιστικού τύπου, εξοικείωση με θέματα του διαγωνισμού PISA. 3) Μαθηματική Απόδειξη και Προχωρημένη Μαθηματική Σκέψη (πρακτική χρήσης αντιπαραδειγμάτων για την απάντηση σε ερωτήσεις (σωστού-λάθους), τεχνική-μέθοδος της απαγωγής σε άτοπο, μέθοδος απόδειξης της μαθηματικής επαγωγής για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση). 4) Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Άλγεβρας 5) Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Γεωμετρίας (όπως στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές και η διδακτική τους σκοπιμότητα, η χρήση των γεωμετρικών τόπων στην επίλυση γεωμετρικών προβλημάτων, τα θεωρήματα του Πτολεμαίου και το θεώρημα του Μενελάου). 6) Θέματα μάθησης και διδασκαλίας του στοιχειώδους Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. 7) Χρησιμοποιώντας την Ιστορία των Μαθηματικών στη διδασκαλία των Μαθηματικών
Λέξεις Κλειδιά
Μέθοδοι Διδασκαλίας μαθηματικών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι σημειώσεις αναρτώνται στη σελίδα του μαθήματος στο e-learning. Τα θέματα της εξέτασης και οι απαντήσεις αναρτώνται δημόσια μέσα σε μία εβδομάδα στη σελίδα του μαθήματος στο e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1204
Συγγραφή εργασίας / εργασιών240,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται μέσω γραπτής 3ωρης τελικής εξέτασης. Επιπλέον, προαιρετικά οι φοιτητές/τριες μπορούν να υποβάλλουν εργασία σχετική με θέμα που έχουν συμφωνήσει με τον διδάσκοντα για ένα επιπλέον 10% της συνολικής βαθμολογίας. Η εργασία υποβάλλεται σε κείμενο με μορφή word και με μορφή παρουσίασης σε διαφάνειες (power-point).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Μαμωνά Ιωάννα & Παπαδόπουλος Ιωάννης (2017) "Επίλυση προβλήματος στα Μαθηματικά. Η πορεία της σκέψης κατά την αναζήτηση της λύσης". Παν. Εκδόσεις Κρήτης, ISBN 978-960-524-483-52. - Θωμαΐδης Ιωάννης & Πούλος Ανδρέας (2003) "Η Διδακτική της Ευκλείδειας Γεωμετρίας". Εκδόσεις ΖΗΤΗ, Θεσσαλονίκη, ISBN 960-431-605-2. - "Διδακτική των Μαθηματικών" του Π. Σπύρου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1."Διδακτική των Μαθηματικών" του Michel Henry σε Μετάφραση και επιμέλεια του Π. Σπύρου, Πανεπιστήμιο Αθηνών 2.Εισαγωγή στην Θεωρία της Διδασκαλίας του Ν. Κλαουδάτου, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-03-2020