ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ / COMPARATIVE ANIMAL ANATOMY AND HISTOLOGY
ΚωδικόςΖΟ.ENB.7.5
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔιονύσιος Γιουλάτος
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜαθήματα Τμήματος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001566

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600167893
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις ταξινομίας και μορφολογίας ασπονδύλων και Χορδωτών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: α) θα έχουν κατανοήσει τις σχέσεις μεταξύ δομής (οργάνων και συστημάτων) και λειτουργίας στα Xορδωτά προβάλλοντας τις προσαρμοστικές διαφοροποιήσεις κατά την εξέλιξή τους από τον κοινό πρόγονο προς τις πιο εξελιγμένες μορφές μέσα σε ένα περιβαλλοντικό και φυλογενετικό πλαίσιο, β) θα έχουν εξοικειωθεί με την ανατομία, θεωρητικά και πρακτικά, αντιπροσωπευτικών εκτρεφόμενων χορδωτών (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού), γ) θα έχουν κατανοήσει τη λειτουργική ανατομία και να είναι ικανοί να προσδιορίζουν μορφολογικά χαρακτηριστικά με ειδικές λειτουργικές προσαρμογές, δ) θα είναι ικανοί να εφαρμόζουν τεχνικές προετοιμασίας ιστών για την παρατήρησή τους σε οπτικό μικροσκόπιο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξελικτικοί όροι και αρχές της συγκριτικής ανατομίας. Αρχές της λειτουργικής μορφολογίας και οικομορφολογίας. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής των παρακάτω συστημάτων: Δέρμα, Σκελετικό σύστημα, Μυικό σύστημα, Πεπτικό και αναπνευστικό σύστημα, Ενδοκρινές σύστημα, Ουροποιητικό και γεννητικό σύστημα, Κυκλοφορικό σύστημα, Νευρικό σύστημα, Αισθητήτρια όργανα. Eργαστηριακή εξάσκηση σε τεχνικές οπτικού μικροσκοπίου, προετοιμασίας ιστών (τομή, μονιποίηση,αφυδάτωση,εμποτισμός σε παραφίνη και χρώση, τομές σε μικροτόμο, τοποθέτηση ιστού σε αντικειμενοφόρο, χρώση και μονιμοποίηση) για την έγκλιση τους. Ανατομίες αντιπροσωπευτικών εκτρεφόμενων χορδωτών (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού) για την παρατήρηση και κατανόηση της λειτουργικής εξέλιξης όλων των συστημάτων τους.
Λέξεις Κλειδιά
Εξέλιξη, συγκριτική ανατομία, ιστολογία, Χορδωτά
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Προβολές ταινιών, Παρουσιάσεις σε Power point και αυτοαξιολόγηση όπως και ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261,0
Εργαστηριακή Άσκηση391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,4
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές επιλέγουν και αναλαμβάνουν ομαδικές εργασίες τις οποίες παρουσιάζουν προφορικά σε κοινό. Η δημόσια παρουσίαση μετράει το 30% του τελικού βαθμού Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές εξετάζονται γραπτά σε ερωτήσεις ανάπτυξης και πολλαπλής επιλογής. Η γραπτή εξέταση μετράει το 70& του τελικού βαθμού
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μ. Λαζαρίδου-Δημητριάδου.1993. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής στα Χορδωτά,Εκδόσεις Γιαχούδη-Γιαπούλη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
K. Kardong. 2012. Vertebrates: Comparative Anatomy, Function, Evolution. Mc Graw Hill M. Hildebrand. 1998. Analysis of Vertebrate Structure. Wiley
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-02-2021