Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικοί: Προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από νέα μαθησιακά περιβάλλοντα με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Ελαχιστοποίηση του κόστους παροχής διδασκαλίας. Απόκτηση πληροφοριών και γνώσεων στη διευρυμένη ζώνη ευέλικτης μάθησης. Αναβάθμιση της εικονικής τάξης διδασκαλίας στους άξονες της Οργανωτικής, Τεχνολογικής και Γνωστικής Ευελιξίας. Χρήση νέων μεθόδων διδασκαλίας, όπως η Εκπαιδευτική Διαδραστική Τηλεόραση.
Δεξιότητες: Βελτιστοποίηση των περιβαλλόντων τύπου client-server για την παροχή διδασκαλίας στην ευέλικτη ζώνη με βάση τους δείκτες της Διδακτικής Απόστασης (Transactional Distance). Προγραμματισμός, συντήρηση και επέκταση στον ψηφιακό κόσμο υπολογιστικών συστημάτων, όπως οι φορητές και κινητές τεχνολογίες, που οι φοιτητές ως εκπαιδευόμενοι "Education Engineers" προωθούν στις τις διευρυμένες ζώνες της ευέλικτης μάθησης. Μετρήσεις, προσομοιώσεις, και εκτιμήσεις των δεικτών μάθησης σύμφωνα με τα μοντέλα που εφαρμόζονται.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η "ευέλικτη μάθηση" εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία του Διαδικτύου και των φορητών συσκευων (mobile devices) μπορεί να περιορίσει ή ακόμα και να εξαλείψει εμπόδια που τίθενται στη μάθηση.
Το μάθημα εξοικειώνει τον φοιτητή με το αντικείμενο σταδιακά, ξεκινώντας με την παρουσίαση ενός γενικού εννοιολογικού πλαισίου για την ευέλικτη μάθηση, προχωρώντας στα "κλασσικά" θέματα της εκπαίδευσης από απόσταση και της τηλεκπαίδευσης (και ειδικότερα της τηλεκατάρτισης), και ολοκληρώνοντας με τα ειδικότερα ζητήματα των προσαρμοστικών εκπαιδευτικών συστημάτων καθώς και των συνεργατικών και εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων του Διαδικτύου.
Τέτοια είναι: e-Learning & m-Learning. Υπηρεσίες τηλεκατάρτισης. Υπηρεσίες επικοινωνίας & συνεργασίας στο Διαδίκτυο (ηλ. ταχυδρομείο, ομάδες συζήτησης, λευκοπίνακες, τηλετάξεις & εικονικές τάξεις, ηχο- & εικονοδιάσκεψη).
Τέλος, παρουσιάζει μια σειρά από συνοπτικούς αλλά συνάμα στοχευμένους οδηγούς χρήσης σύγχρονων εργαλείων ανάπτυξης
(α) δικτυακών τόπων,
(β) ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, και
(γ) χρήσης φορητών συκευών ως "πανταχου παρόντων" ενεργών βοηθημάτων μάθησης.
Όσοι παρακολουθήσουν το μάθημα της "Ευέλικτης Μάθησης" επιτυχώς εξασφαλίζουν τις παρακάτω επαγγελματικές προοπτικές:
- Αποκτούν, εφόσον βέβαια παρακολουθήσουν και ορισμένα ακόμα μαθήματα από το Τμήμα Πληροφορικής και την Φιλοσοφική Σχολή, τη "Βεβαίωση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας" με όλες τις συνελκόμενες με αυτήν προνομίες για σταδιοδρομία στο χώρο της Εκπαίδευσης.
- Γίνονται στην πράξη αυτό που αποκαλείται διεθνώς "Education Engineers". Δηλαδή ειδικοί στο να προγραμματίζουν, συντηρούν και επεκτείνουν στον ψηφιακό κόσμο τα υπολογιστικά συστήματα που προωθούν τις διευρυμένες ζώνες κάθε μορφής ευέλικτης μάθησης.
- Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαδραστική διδασκαλία εξ αποστάσεως, ως βασικό συστατικό για τη μεταφορά των μαθημάτων στην εύελικτη ζώνη υπό τις παρούσες συνθήκες, που συνδέονται με τους περιορισμούς για τη διάδοση της νόσου Covid-19.
Λέξεις Κλειδιά
Μάθηση εξ Αποστάσεως, Αλληλεπίδραση με το Χρήστη, Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί, Φορητές Συσκευές
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ευέλικτη μάθηση με χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών, των Στ. Δημητριάδη, Χ. Καραγιαννίδη, Αν. Πομπόρτση, Θρ. Τσιάτσου
Εκδόσεις Τζιόλα, 2007, 330 σελ. ISBN 978-960-418-142-1