Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
ΓΝΩΣΤΙΚΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1) Περιγράφουν τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων επιστημονικών θεωριών μάθησης και της επίδρασής τους στη σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού.
2) Εξηγούν τα λειτουργικά και δομικά χαρακτηριστικά των διαφόρων κατηγοριών λογισμικών (όπως αρχιτεκτονική, διεπαφή, κλπ.) και τα συσχετίζουν τους με τις θεωρίες μάθησης και τα αντίστοιχα διδακτικά μοντέλα.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1) Μπορούν να εφαρμόζουν αντικειμενοστρεφείς τεχνικές προγραμματισμού σε γλώσσα προγραμματισμού Python για την ανάπτυξη λογισμικού στο οποίο θα υλοποιούνται ιδέες της θεωρίας του μαθήματος (όπως, μαθησιακή προσομοίωση, έξυπνοι (smart) αλγόριθμοι για τη μάθηση, κ.λπ.)
Περιεχόμενο Μαθήματος
(α) Θεωρίες Μάθησης
Βασικές έννοιες και ορισμοί: Νόηση και Μάθηση, Αναπαράσταση, Μάθηση και Εκπαίδευση, Θεωρία Μάθησης και Διδακτικό Μοντέλο, Τεχνολογία & Τεχνολογικά Ενισχυόμενη Μάθηση, Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό.
Συμπεριφορισμός: Ιστορικά στοιχεία, Συντελεστική εξάρτηση, Επίδραση στην εκπαιδευτική τεχνολογία, Προγραμματισμένη διδασκαλία, Λογισμικά "Drill 'n' Practice")
Γνωσιακές θεωρίες: Ιστορικά στοιχεία, Η Αναπαραστασιακή Θεώρηση & Θεωρία Επεξεργασίας Πληροφορίας, Γνωσιακές Θεωρίες και Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού, Θεωρία Γνωσιακής Ευελιξίας, Θεωρία διπλής κωδικοποίησης και Πολυμεσική μάθηση.
Εποικοδομισμός: Ιστορικά στοιχεία, Ανακαλυπτική/Διερευνητική μάθηση, Λογισμικά τύπου προσομοίωσης, μικρόκοσμου & μοντελοποίησης, Διερευνητική μάθηση με χρήση προσομοιώσεων.
Κοινωνικός εποικοδομισμός: Κοινωνιο-πολιτισμική θεώρηση, Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης, Συνεργατική μάθηση με την Υποστήριξη Υπολογιστή (ΣΜΥΥ), Τεχνολογίες Μαθησιακής Σχεδίασης (Learning Design).
Κονεκτιβισμος: Συμμετοχικός Ιστός 2.0. Κοινωνικά δίκτυα και μάθηση/εκπαίδευση. Wikis, Ιστολόγια (Blogs) και εκπαιδευτική χρήση. Μάθηση με φορητές συσκευές.
Κονστραξιονισμός: Εμπειρική μάθηση, Papert & Logo-like εργαλεία, Εκπαιδευτική ρομποτική, Παιχνιδοκεντρική μάθηση (ψηφιακά παιχνίδια, παιχνιδοποίηση).
(β) Εργαστήριο
Βασική Python: Χαρακτηριστικά της γλώσσας και μοντέλο εκτέλεσης κώδικα), Μεταβλητές, Βασικές δομές προγραμματισμού (if, while, for), βασικές δομές δεδομένων (list, dictionary, tuple, set), Συναρτήσεις, Διαχείριση αρχείων, Διαχείριση εξαιρέσεων.
Προχωρημένη Python: Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός (κλάσεις, αντικείμενα), Σύνδεση με εξωτερικές βιβλιοθήκες, Πολυμεσικές διαδραστικές εφαρμογές με Pygame.