ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ / METHODOLOGICAL ISSUES IN LANGUAGE ACQUISITION - ENHANCEMENT
Τίτλος στα ΓερμανικάMethodologische Aspekte des Spracherwerbs - Vertiefung
ΚωδικόςΑΚ0241-ΕΜ
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019965

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 30
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600180798
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΑΚ0241 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα αυτό αποτελεί εμβάθυνση του Μαθήματος Κατεύθυνσης με τον ίδιο τίτλο και κωδικό και μπορεί να δηλωθεί μόνο σε συνάρτηση με αυτό.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Λέξεις Κλειδιά
γλωσσική κατάκτηση, μεθοδολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30,1
Σεμινάρια60,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών662,6
Σύνολο753
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Fromkin, V., Rodman, R. & Ηyams N. (2005). Εισαγωγή στη μελέτη της γλώσσας. Γ. Ξυδόπουλος (Επιμ.), (Έ. Βάζου, Γ. Ξυδόπουλος, Φ. Παπαδοπούλου & Α. Τσαγγαλίδης, μετ.). Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υποχρεωτικό υλικό μελέτης Βαρλοκώστα Σ. (2010). Γλωσσική κατάκτηση: Ο έμφυτος και υποσυστημικός χαρακτήρας της γλώσσας. Στο: Κ. Πόταγας & Ι. Ευδοκιμίδης (επιμ.) Συζητήσεις για τον Λόγο στο Αιγινήτειο. Κοινός Τόπος Ψυχιατρικής, Νευροεπιστημών & Επιστημών του Ανθρώπου, Αθήνα: 101-113. Γαλαντόμος, Ι. (2012). Μαθήματα Διγλωσσίας. Αθήνα: Εκδόσεις Επίκεντρο, 35-53, 133-145. Harley, T. (2008) H ψυχολογία της γλώσσας. Ρ. Πήτα (Επιμ.), (Μ. Ζαφείρη, Φ. Λέκκας, Κ. Ρόικου & Ό. Φωτακοπούλου, μετ.). Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 124-129. Μότσιου, Ε. (2014). Εισαγωγή στην ανάπτυξη της γλώσσας. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 27-45. Παπαηλιού Χ. Φ. (2005). Η ανάπτυξη της γλώσσας. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση, 67-79. Συμπληρωματικό υλικό μελέτης Apeltauer, E. (1997). Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Fernstudieneinheit 15. Kassel, München: Langenscheidt. Böttger, H. (2016). Neurodidaktik des frühen Sprachenlernens. Wo die Sprache zuhause ist. Bad Heilbrunn: Verlag Bad Heilbrunn. Βöttger, H. (2020). Neurowissenschaften und Spracherwerb. In M. Harant, U. Küchler & P. Thomas (Eds.) Theorien! Horizonte für die Lehrerbildung. Tübingen: University Press. Bouko, C., Carton, J., Limacher-Riebold, U., O’Malley, M.-P., Rosenback, R. (2020). Wie man ein Kind zweisprachig erzieht. Praktischer Leitfaden für Eltern, die Kinder zweisprachig erziehen. EU Projekt: PEaCH for bilingual children. URL: https://bilingualfamily.eu/de/materialien-fuer-eltern/ Bußmann, H. (2002). Lexikon der Sprachwissenschaft. Stuttgart: Alfred Kröner Verlag. Butzkamm, W. & Butzkamm, J. (2019). Wie Kinder sprechen lernen. Kindliche Entwicklung und die Sprachlichkeit des Menschen. 4. überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. Chomsky, N. (2008). Γλώσσα και νους. Ο. Ιορδανίδου (Επιμ.), (Γ.-Ι. Μανιάτης & Ν. Πατέλης, μετ.). Αθήνα: Εκδόσεις Πολύτροπον. Dietrich, R. (2002). Psycholinguistik. Stuttgart – Weimar: Verlag J. B. Metzler. Hoff, E. (2020). Γλωσσική ανάπτυξη. Μ. Μαρτζούκου & Δ. Παπαδοπούλου (Επιμ.), (Σ. Αργυρόπουλος, μετ.). Λευκωσία: Εκδόσεις Πασχαλίδης, Broken Hill Publishers LTD. Kandel, E. R. (1999). Γλώσσα. Στο Ε. R. Kandel, J. H. Schwartz, T. M. Jessell, Νευροεπιστήμη και συμπεριφορά. A. Καραμανλίδης (Επιμ.), (Χ. Καζλαρής, Α. Καραμανλίδης & Γ. Χ. Παπαδόπουλος, μετ.). Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Κατή, Δ. (2009). Γλώσσα και επικοινωνία στο παιδί (7η εκδ.). Αθήνα: Οδυσσέας. Kauschke C. (2012). Kindlicher Spracherwerb im Deutschen. Berlin: De Gruyter. Klann-Delius, G. (1999). Spracherwerb. Stuttgart – Weimar: Verlag J. B. Metzler. Klann-Delius, G. (2016). Spracherwerb. Eine Einführung. 3. aktualisierte und erweiterte Auflage. Stuttgart: J.B. Metzler, Part of Springer Nature - Springer-Verlag GmbH. Klein, W. (2007). Mechanismen des Erst- und Zweitspracherwerbs. In: Sprache – Stimme – Gehör, 31: 138-143. Leist-Villis, Α. (2016). Elternratgeber Zweisprachigkeit. 7. aktualisierte Edition. Stauffenburg-Verlag. Lundquist-Mog, A. & Widlok, B. (2015). DaF für Kinder (DLL8). Μünchen: Klett-Langenscheidt. Μaher, J. & Groves, J. (2012). Τσόμσκι. Εικονογραφημένος οδηγός. (Φ. Γαϊδατζή, μετ.). Αθήνα: Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε. Miller, G. (1995). Γλώσσα και ομιλία. Σ. Βοσνιάδου (Επιμ.), Ι. Ετμεκτζογλου, Ι. Διακίδου, Ε. Παπαδημητρίου, μετ.). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. Müller, N., Kupish, T., Schmitz, K. & Cantone, K. (2006). Einführung in die Mehrsprachigkeitsforschung. Tübingen: Gunter Narr Verlag. Niederhauser, J. (2006). Die schriftliche Arbeit – kurz gefasst. Mannheim: Dudenverlag. Πήτα, Ρ. (1998). Ψυχολογία της Γλώσσας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Pinker, Steven (1996). Der Sprachinstinkt. Wie der Geist die Sprache bildet. (M. Wiese, Üb.) München: Droemer Knaur. Rathert, M. (2020). Psycholinguistik. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. Rothweiler, M. (2007). Spracherwerb. In: J. Meibauer, U. Demske, J. Geilfuß-Wolfgang, J. Pafel, K. H. Ramers, M. Rothweiler & Μ. Steinbach (Hrgb.) Einführung in die germanistische Linguistik. Stuttgart – Weimar: Verlag J. B. Metzler. Weskamp, R. (2007). Mehrsprachigkeit. Braunschweig: Schroedel – Diesterweg – Klinkhardt.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-06-2021