ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ / EARLY MATHEMATICS EDUCATION
ΚωδικόςΥΒ.1.015
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Χρήστου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003395

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600183016

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να: 1) Εχουν κατανοήσει τη φύση και τη λειτουργία των Μαθηματικών σε συνάρτηση με τη διδασκαλία τους σε μικρές ηλικίες. 2) Έχουν προσλάβει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις διαδικασίες διδακτικής προσέγγισης των Μαθηματικών. 3) Αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των μαθηματικών θεματικών και εννοιών. 4)Αναπτύσσουν μαθηματικές δραστηριότητες και υλικό. 5) Εξοικειωθούν με διάφορες μαθηματικές δραστηριότητες, παιχνίδια και ειδικό εκπαιδευτικό υλικό για μικρές ηλικίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει ανάπτυξη επίγνωσης για περιοχές των Μαθηματικών και ανάπτυξη γνώσεων και εμπειριών σε σχέση με τη διδασκαλία τους, δηλαδή πλαισιώνεται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις διαδικασίες διδακτικής τους προσέγγισης. Συγκεκριμένα αναλύονται οι ιδιαιτερότητες θεματικών, εξετάζεται η κλιμάκωση των δυσκολιών κατά έννοια και μελετάται η ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων και υλικού. Το μάθημα προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις για την επεξεργασία μαθηματικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιών και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού στις μικρές ηλικίες, αλλά επίσης και τις απαραίτητες γνώσεις και αρχικές δεξιότητες για τη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Λέξεις Κλειδιά
Μαθηματικά, έννοιες μαθηματικών, διδακτική μαθηματικών, δραστηριότητες, υλικό, διδακτικές προσεγγίσεις, προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι διαλέξεις υποστηρίζονται από το ψηφιακό υλικό των παρουσιάσεων (αρχεία powerpoint). Η επικοινωνία με τους φοιτητές πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας (elearning), στην οποία διατίθεται και το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό. Στην ίδια πλατφόρμα αναρτώνται και οι εργασίες των φοιτητών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια
Άσκηση Πεδίου110,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων582,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με τρεις εργασίες που εκπονούνται στη διάρκεια του εξαμήνου και με γραπτές εξετάσεις (μία ενδιάμεση και μία στο τέλος του εξαμήνου). Η υλοποίηση των εργασιών προϋποθέτει ότι οι φοιτητές συμμετέχουν ενεργητικά στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή του πλαισίου αξιολόγησης και σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού και δραστηριοτήτων, το οποίο διαμορφώνεται σταδιακά στη διάρκεια των μαθημάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΤΖΕΚΑΚΗ Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός. ΤΖΕΚΑΚΗ Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα. ΑΘΗΝΑ: GUTENBERG.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Davis, P. & Hersh, R. (1981). H Μαθηματική Εμπειρία. Αθήνα: Τροχαλία Καφούση, Χ., & Σκουμπουρδή, Χ. (2006). Τα Μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών, Αριθμοί και χώρος. Αθήνα: Πατάκης Λεμονίδης, Χ. (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αθήνα: Πατάκης. Τριανταφυλλίδης, Τ., Σδρόλιας, Κ. (2007). Βασικές μαθηματικές έννοιες για τον εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αθήνα: Τυπωθήτω. Χατζηκυριάκου, Κ. (2008). Αριθμοί, σύνολα, σχήματα : μαθηματικά για τη δασκάλα και τον δάσκαλο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία Wilder, R. L. (1986). Εξέλιξη των μαθηματικών εννοιών. Αθήνα: Κουτσομπός Clements, D., Sarama, J., & DiBiase, A.M. (eds.) (2004). Engaging young children in mathematics: Standards for early childhood mathematics education Standards for early childhood mathematics education. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Edwards, S. (1998). Managing effective teaching of Mathematics 3-8. London: Sage Publications Ltd. Bryant, P., Nunes, T. (1997). Learning and Teaching Mathematics. London: Psychology Press. Gutierez, A., & Boero, P (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education. Past, Present, Future. Rotterdam: Sense Publishers. Saraho, O.N., & Spodec, B. (2006). Contemporary Perspectives on Mathematics in Early Cildhood Education. Charlotte:IAP. Samara, J. & Clements, D. H. (2009). Early Childhood Mathematics Education Research. Learning Trajectories for Young Children. Routledge. van den Heuvel-Panhuizen, M. (1998). Children Learn Mathematics. The Netherlands, Freudenthall Institute, Utrecht University & National Institute for Curriculun Development.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-03-2021