ΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830) / ENGLISH ROMANTICISM: LITERATURE AND POLITICS (1780-1830)
ΚωδικόςΛογ6-375
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007253

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184143
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της σειράς των μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν να: 1) κατανοήσουν το κίνημα του Αγγλικού Ρομαντισμού και της πολιτικής/κοινωνικής του διάστασης μέσα από τη μελέτη λογοτεχνικών και ιστορικών κειμένων της περιόδου 2) συνδέσουν το κίνημα του Αγγλικού Ρομαντισμού με εκφράσεις του κινήματος σε άλλες ευρωπαϊκές xώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα) 3) εξοικειωθούν με την πολυμορφία και πολλαπλότητα της λογοτεχνίας της Ρομαντικής περιόδου 2) εξοικειωθούν με κυρίαρχα θεωρητικά μοντέλα ερμηνείας του Ρομαντισμού και με τον τρόπο σύνδεσής τους με τα λογοτεχνικά κείμενα 4) εμβαθύνουν σε δεξιότητες κριτικής ανάγνωσης και ανάλυσης λογοτεχνικών κειμένων 5) εξασκηθούν στην παραγωγή ακαδημαϊκού γραπτού και προφορικού λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ (1780‒1832). Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΥΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΑΝΤΛΕΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΡΟΜΑΝΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: ΦΥΣΗ, ΕΞΕΓΕΡΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΥΛΟ, ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ/ΕΞΩΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ, ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΘΑ ΠΛΑΙΣΙΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΘΟΥΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ BLAKE, BARBAULD, BYRON, COLERIDGE, SHELLEY, HEMANS, WORDSWORTH ΚΑΙ KEATS. COURSE OUTLINE / WORKING SCHEDULE Introduction & Wu, Duncan. “Introduction.” Romanticism: An Anthology. xxx-xlii. & Bainbridge, Simon. “The Historical Context.” Romanticism: An Oxford Guide. Ed. Nicholas Roe. OUP, 2008. i) Defences of Poetry / Romantic Theories of Art  William Wordsworth, Preface to Lyrical Ballads (1802); “Lines Composed a Few Miles above Tintern Abbey.”  Percy Bysshe Shelley, A Defence of Poetry  John Keats, “Ode on a Grecian Urn” & from Letters [Negative Capability], [A Poet has no Identity] in Norton 9th, pp. 967-68, 972-73.  McKusick, James. “Nature.” A Companion to European Romanticism. Ed. Michael Ferber. Oxford: Blackwell, 2005.  Ferber, Michael. “Tintern Abbey.” The Cambridge Introduction to British Romantic Poetry. Cambridge: CUP, 2012.  Ferber, Michael. “Ode on a Grecian Urn.” The Cambridge Introduction to British Romantic Poetry. Cambridge: CUP, 2012. ii) Revolution and Reaction  The Revolution Controversy and the “Spirit of the Age”: Richard Price, Edmund Burke, Thomas Paine, Mary Wollstonecraft, James Gillray. (Norton 9th, pp. 183-207).  William Blake, “London.”  Percy Bysshe Shelley, “Ode to the West Wind”; “Ozymandias”  Dawson, P.M.S. “Poetry in an Age of Revolution.” The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: CUP, 1993.  Ferber, Michael. “Ode to the West Wind.” The Cambridge Introduction to British Romantic Poetry. Cambridge: CUP, 2012. iii) Gender  Mary Robinson, “London’s Summer Morning.”  Felicia Hemans, from Records of Woman: “Indian Woman’s Death Song.”  John Keats, Lamia.  Curran, Stuart. “Romantic Poetry: The I altered.” Romanticism and Feminism. Ed. A.K. Mellor, 1988. Rpt. in Romantic Writings, ed. Stephen Bygrave.  Mellor, Anne. “Keats and the Complexities of Gender.” The Cambridge Companion to Keats. Ed. Susan Wolfson. Cambridge: CUP, 2001. iv) Empire; Orientalism  Anna Laetitia Barbauld, “Epistle to William Wilberforce.”  Samuel Taylor Coleridge, “Kubla Khan.”  George Gordon, Lord Byron, The Giaour (PDF file on e-learning)  Richardson, Alan. “Slavery and Romantic Writing.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998.  Leask, Nigel. “Easts.” Romanticism: An Oxford Guide. Ed. Nicholas Roe. OUP, 2005.  Butler, Marilyn. “The Orientalism of Byron’s Giaour.” Byron and the Limits of Fiction. Ed. Bernard Beatty and Vincent Newey. Liverpool: Liverpool Univ. Press, 1988. v) The English Romantics and the Greek War of Independence  Percy Bysshe Shelley, Preface to Hellas (PDF file on e-learning)  John Keats, “On Seeing the Elgin Marbles.”  George Gordon, Lord Byron, from Don Juan, Canto III, “The Isles of Greece” (PDF file on E-learning); “On this Day I Complete My Thirty-Sixth Year.”  Webb, Timothy. “Romantic Hellenism.” The Cambridge Companion to British Romanticism. Ed. Stuart Curran. Cambridge: CUP, 1993.  Tyler, Tony. “Byron’s Greek Freedom in ‘The Isles of Greece’ Lyric.” The Byron Journal 31 (2003): 66-71.
Λέξεις Κλειδιά
Ρομαντισμός, πολιτική, ρομαντική ποίηση, φύση, εξέγερση, αυτοκρατορία, φιλελληνισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση πολυμέσων, οπτικοακουστικού υλικού, εξερεύνηση ιστότοπων και ψηφιακών projects: Romantic Circles: http://www.rc.umd.edu The William Blake archive: http://blakearhive.org Voice of the Shuttle: http://vos.ucsb.edu (general humanities site) “The English Romantic Page”: http://vos.ucsb.edu/browse.asp?id=2750 International Byron Society: http://www.internationalbyronsociety.org (Byron’s life and works) British Women Romantic Poets, 1789-1832: http://digital.lib.ucdavis.edu/
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις117
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται σε μία από τις παρακάτω μεθόδους: 1) τελική εξέταση σε όλη την ύλη που έχει διδαχθεί 2) συνδυασμός κριτικού δοκιμίου με περιορισμένη βιβλιογραφία (2500 λέξεις περίπου, 30% του τελικού βαθμού) και τελική γραπτή εξέταση που συνδυάζει ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίου σε ύλη που έχει διδαχθεί (70% του τελικού βαθμού) 3) τελική εξέταση (80%) και προφορική παρουσίαση (20%) με γραπτή αναφορά (report)1000 λέξεων. Στην αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων λαμβάνονται υπόψη η γνώση του αντικειμένου και η εξοικείωση με τα λογοτεχνικά και κριτικά κείμενα της ύλης, καθώς και η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης σε σχέση με την ερμηνεία του γοτθικού και της πολιτικής/κοινωνικής του διάστασης. Αναφορικά με τις προφορικές παρουσιάσεις, οι φοιτητές/φοιτήτριες μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα καλούνται να μελετήσουν ένα κριτικό ή θεωρητικό κείμενο από την ύλη του μαθήματος και να το παρουσιάζουν στην τάξη. Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Abrams, M.H. The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical Tradition. Oxford: OUP, 1953. Armstrong, Isobel. “The Gush of the Feminine.” Romantic Women Writers: Voices and Countervoices. Ed. Paula Feldman and Theresa M. Kelley. Hanover: University Press of New England, 1995. Behrendt, Stephen C. Reading William Blake. Houndmills: Macmillan, 1992. Bone, Drummond, ed. The Cambridge Companion to Byron. Cambridge: CUP, 2004. Bygrave, Stephen, ed. Romantic Writings. London: Routledge in association with the Open University Press, 1996. Burke, Edmund. A Philosophical Enquiry into the Origins of our Ideas of the Sublime and the Beautiful. Ed. James Boulton. Oxford: Basil Blackwell, 1987. Chandler, James, and Maureen N. McLane, eds. The Cambridge Companion to British Romantic Poetry 1780‒1830. Cambridge: CUP, 2008. Curran, Stuart, ed. The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Duffy, Cian. Shelley and the Revolutionary Sublime. Cambridge: CUP, 2005. Eaves, Morris, ed. The Cambridge Companion to William Blake. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Everest, Kelvin. English Romantic Poetry: An Introduction to the Historical Context and the Literary Scene. Milton Keynes: Open University Press, 1990. Franklin, Caroline. Byron. London: Routledge, 2007. Fulford, Tim and Peter J. Kitson, eds. Romanticism and Colonialism: Writing and Empire, 1780-1830. Cambridge: CUP, 1998. Gill, Stephen, ed. The Cambridge Companion to Wordsworth. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Janowitz, Anne. Women Romantic Poets: Anna Barbauld and Mary Robinson. Tavistock: Northcote House, 2004. Kelly, Gary. Women, Writing, and Revolution, 1790-1827. Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 1993. Leask, Nigel. British Romantic Writers and the East: Anxieties of Empire. Cambridge: CUP, 2005. McCalman, Iain et al. eds. An Oxford Companion to the Romantic Age: British Culture 1776-1832. Oxford: Oxford University Press, 1999. [Reference guide] Mellor, Anne K. Romanticism and Gender. New York: Routledge, 1993. ---, ed. Romanticism and Feminism. Indiana University Press, 1988. ---. Mothers of the Nation: Women’s Political Writing in England. Indiana Univ. Press, 2000. Natarajan, Uttara, ed. The Romantic Poets: A Guide to Criticism. MA: Blackwell, 2007. O’Neill, Michael. Percy Bysshe Shelley: A Literary Life. London: Macmillan, 1989. Roe, Nicholas. The Politics of Nature: William Wordsworth and Some Contemporaries. New York: Palgrave, 2002. Ross, Marlon. The Contours of Masculine Desire: Romanticism and the Rise of Women’s Poetry. Oxford: OUP, 1989. Ruston, Sharon. Romanticism. London: Continuum, 2007. Stabler, Jane. Burke to Byron, Barbauld to Baillie, 1790-1830. New York: Palgrave, 2002. Stauffer, Andrew M. Anger, Revolution and Romanticism. Cambridge: CUP, 2005. Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period, 1789-1830. 2nd ed. London: Longman, 1992. Wolfson, Susan J. The Cambridge Companion to Keats. Cambridge: CUP, 2001.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-12-2021