Ποιότητα Υδάτων και Προστασία Περιβάλλοντος

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠοιότητα Υδάτων και Προστασία Περιβάλλοντος / Water Quality and Environmental Protection
ΚωδικόςRM107
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Παναγόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018818

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024- σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Διαχείριση Εδαφικών, Υδατικών, Ενεργειακών Πόρων και Αγροτικού Περιβάλλοντος

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής216

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠοιότητα Υδάτων και Προστασία Περιβάλλοντος
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία52
Class ID
600199006
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • RM102 Διαχείριση Υδατικών Πόρων
  • RM103 Σχέση Φυτού-Εδαφικού Περιβάλλοντος
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να εχουν παρακολουθήσει τα μαθηματα υποβάθρου, μαθηματικά, φυσική χημεια, Η/Υ Προπτυχιακά μαθήματα 015Υ Γεωργική Υδραυλική, Ν203Υ Ποιότητα,ρύπανση και προστασία υδατικών πόρων
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: 1. κατανοούν τις διαδικασίες ρύπανσης και προστασίας των υδατικών πόρων 2. μπορούν να δίνουν λύσεις αξιοποίησης υδατικών πόρων χαμηλής ποιότητας στη Γεωργία. 3. μπορούν να βρίσκουν τη βέλτιστη λύση επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, την διαθεσή τους στα υδάτινα συστήματα και την προστασία των αποδεκτών. 4. μπορούν να συμμετέχουν σε μελέτες διαχείρισης του υδάτινου περιβάλλοντος δηλ. αξιοποίηση φυσικών πόρων, επεξεργασία, διάθεση εκροών και λυμάτων, διαχείριση ποιότητας λιμνών, ποταμών και υπόγειων νερών 5 μπορούν να προτείνουν λύσεις αξιοποίησης υδατικών πόρων οριακής ποιότητας όπως υφάλμυρων νερών και εκροών επεξεργασίας λυμάτων στην γεωργία 6. μπορούν να χρησιμοποιούν μαθηματικά μοντελα για να περιγράψουν μεταβολές της ποιότητας και διαχείρισης ποιότητας υδάτινων συστημάτων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ποιότητα και ρύπανση επιφανειακών και υπόγειων νερών. Ισοζύγιο μάζας και ενέργειας. Φαινόμενα μεταφοράς μάζας σε υδατορεύματα και πορώδη μέσα. Μοριακή και τυρβώδης διάχυση. Συντελεστής διασποράς. Εξισώσεις μεταφοράς μάζας σε επιφανειακά και υπόγεια νερά. Λιμνολογία – Ευτροφισμός. Ισοζύγιο οξυγόνου, Φωτοσύνθεση. Άζωτο, φώσφορος, άλατα και φυτοφάρμακα στα υδάτινα συστήματα, στο έδαφος, τα υπόγεια νερά και καλλιεργούμενα εδάφη. Επεξεργασία και διάθεση υγρών αποβλήτων στο έδαφος. Αναλυτικές και αριθμητικές λύσεις εξισώσεων μεταφοράς μάζας. Ολοκληρωμένα μαθηματικά μοντέλα αντιμετώπισης προβλημάτων ρύπανσης στις λίμνες, ποτάμια, έδαφος και υπόγειους υδροφορείς. Η Γεωργια ως πηγή ρύπανσης. Προστασία των γεωργικών δραστηριοτήτων από πηγές υποβάθμισης και ρύπανσης. Αποκατάσταση ποιότητας υδάτινων συστημάτων
Λέξεις Κλειδιά
Ποιοτητα υδάτων, ρύπανση, μεταφορά μάζας, επιφανειακά νερά, υπόγεια νερά, εδαφικο νερό, προστασία περιβάλλοντος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις32
Άσκηση Πεδίου5
Φροντιστήριο20
Εκπόνηση μελέτης (project)25
Σύνολο82
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
60% γραπτές εξετάσεις 40% ατομικά θέματα ασκήσεων - εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αντωνόπουλος, Β.Ζ., "Υδραυλική Περιβάλλοντος. και Ποιότητα Υδατικών Πόρων", Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονικη, 2010 (κωδικός Εύδοξος: 9387) Αντωνόπουλος, Β.Ζ., " Ποιότητα και Ρύπανση Υπόγειων Νερών", Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονικη , 2003
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αντωνόπουλος, Β., 2006, «Ποιότητα Αρδευτικού Νερού» και «Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις των Εγγειοβελτιωτικών Έργων», Στο Γ.Τσακίρης (Υπευθ. έκδοσης), Υδραυλικά Έργα Σχεδιασμός και Διαχείριση – 1Ι. Εγγειοβελτιωτικά Έργα, ‘Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα, σελ. 187-218 και 717-742. Αντωνόπουλος, Β., 2019. Περιβαλλοντική Υδρολογία Λιμνών και Υγροτόπων. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/6520. ISBN: 978-960-603-523-4
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-02-2020