Η Θρησκευτική Εκπαίδευση στην Ευρώπη της Διαφορετικότητας

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ Θρησκευτική Εκπαίδευση στην Ευρώπη της Διαφορετικότητας / Religious Education in a Europe of Diversity
Κωδικός2091
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλική Μητροπούλου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID60005338

Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ Θρησκευτική Εκπαίδευση στην Ευρώπη της Διαφορετικότητας
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600199329

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεολογική
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (92)
ΗμερολόγιοΤρίτη 17:00 έως 19:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να: -Αναλύουν την θέση του ΜτΘ στα αναλυτικά προγράμματα και βαθμίδες εκπαίδευσης των χωρών της ΕΕ -Προσδιορίζουν το περιεχόμενο του ΜτΘ στις χώρες της ΕΕ. -Συγκρίνουν τη θέση του ΜτΘ στα Αναλυτικά Προγράμματα της Ελλάδας με αυτά των άλλων χωρών της ΕΕ -Συγκρίνουν το περιεχόμενο του ΜτΘ των σχολικών εγχειριδίων στην Ελλάδα με εκείνα των άλλων χωρων της ΕΕ -Συνειδητοποιούν και αναγνωρίζουν τη συμβολή της διδασκαλίας του ΜτΘ στα σύγχρονα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα των χωρών της ΕΕ
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αφορά τη θεματική Εντατικού Προγράμματος Erasmus, όπου εξετάστηκε η διαφορετικότητα στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και το βαθμό συμμόρφωσής των χωρών τους στις Συστάσεις της ΕΕ, με εστίαση στο μάθημα των Θρησκευτικών. Στόχος είναι η πληροφόρηση για τις ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να κατέχει ο θεολόγος ώστε να αναγνωρίζει και να εκτιμά την διαφορετικότητα και η διαμόρφωση νέας στάσης απέναντι στη διαφορετικότητα και τρόποι αποτελεσματικού διαχειρισμού της διαφορετικότητας στην τάξη. Συμπεριλαμβάνονται επισκέψεις σε διαπολιτισμικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά
Θρησκευτική Αγωγή, ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, διαφορετικότητα, πολύπολιτισμικότητα, διαπολιτισμικά σχολεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι διαλέξεις γίνονται με την υποστήριξη διαφανειών και με την επίσκεψη ιστοσελίδων εκπαιδευτικών προγραμμάτων άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Οι διαφάνειες αναρτώνται στην ιστοσελίδα της διδάσκουσας. Για την επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιείται η ηλεκτρονική αλληλογραφία μεσω του server του Α.Π.Θ. webmail και της προσωπικής ιστοσελίδας του διδάσκοντος για τις ανακοινώσεις.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών220,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο753
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορική εξέταση και εκπόνηση εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κοινωνικοπολιισμικές Θεωρίες Μάθησης. Όστρακον, Θεσσαλονίκη 2015 2. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Διαφάνειες από το εντατικό πρόγραμμα
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-10-2020