ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ / SCIENCE CONCEPTS-APPLICATIONS
ΚωδικόςΒ.1.030
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜελπομένη Τσιτουρίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600199941
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η εισαγωγή των φοιτητών /τριών στους όρους συγκρότησης της διδασκαλίας και της μάθησης εννοιών από τις φυσικές επιστήμες για την προσχολική εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζονται ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τις φυσικές επιστήμες ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Αυτά εντοπίζονται κυρίως στη συγκρότηση της σχολικής εκδοχής της επιστημονικής γνώσης, στις θεωρίες μάθησης και στις επιδράσεις τους στην ανάπτυξη πλαισίων για την οργάνωση δραστηριοτήτων από τις φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση, αλλά και στο ρόλο των φυσικών επιστημών στο αναλυτικό πρόγραμμα. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη μελέτη των νοητικών αναπαραστάσεων και στην περιγραφή των γνωστικών εμποδίων των μικρών παιδιών για διάφορες έννοιες και φαινόμενα του φυσικού κόσμου, όπως είναι η θερμική αγωγιμότητα, η εξαέρωση, η τήξη, η τριβή ολίσθησης, η θερμική συστολή και διαστολή, η επίπλευση/βύθιση στερεών αντικειμένων σε υγρά κ.ά. Σ’ αυτό το πλαίσιο, το περιεχόμενο του μαθήματος εξειδικεύεται στους όρους οργάνωσης δραστηριοτήτων από τις φυσικές επιστήμες με βάση τις γνωστικές ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση βιντεοπροβολέα
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων49
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών πραγματοποιείται μέσω τελικής γραπτής εξέτασης. Αξιολογείται η ικανότητα των φοιτητών/τριών να μετασχηματίζουν τη γνώση που σχετίζεται με τις διάφορες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση στο πεδίο της διδακτικής των φυσικών επιστημών, σε καταστάσεις που αναφέρονται στην εκπαιδευτική πρακτική.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ραβάνης, Κ. (2002). Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση - Διδακτική και Γνωστική Προσέγγιση. Τυπωθήτω - Γ. Δαρδανός, Αθήνα. 2. Χατζηγεωργίου, Γ (1998). Η Φυσική μέσα από τα Μάτια του Μικρού Παιδιού. Γρηγόρης, Αθήνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον Κόσμο της Φυσικής. Εκδόσεις Δίπτυχο, Αθήνα. 2. Van Saan, A. (2004). 365 Πειράματα – Ένα για κάθε μέρα. Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα. 3. Ashbrook, P. (2004). 250 Πειράματα Φυσικής για το Νηπιαγωγείο. Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-12-2016